چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس انجمن دوستی قطر و ایران که به گیلان سفر کرده است، خواهان توسعه روابط اقتصادی و گردشگری رشت و دوحه و برقراری پروازهای مستقیم میان این دو شهر شد.به گزارش فکرشهر، 'مسعود بن عبدالله آل حنزاب' که ریاست شورای شهر دوحه قطر را بر عهده دارد، روز دوشنبه در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت زمینه های توسعه روابط دو شهر را مورد بررسی قرار دادند.ساخت اقامتگاه های تفریحی و گردشگری و بسط روابط اقتصادی و گردشگری، تبادل تجربیات بین اعضای شورای شهر رشت و دوحه و برقراری پروازهای مستقیم از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۶۶۳
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲

فکرشهر: رییس انجمن دوستی قطر و ایران که به گیلان سفر کرده است، خواهان توسعه روابط اقتصادی و گردشگری رشت و دوحه و برقراری پروازهای مستقیم میان این دو شهر شد.

به گزارش فکرشهر، 'مسعود بن عبدالله آل حنزاب' که ریاست شورای شهر دوحه قطر را بر عهده دارد، روز دوشنبه در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت زمینه های توسعه روابط دو شهر را مورد بررسی قرار دادند.

ساخت اقامتگاه های تفریحی و گردشگری و بسط روابط اقتصادی و گردشگری، تبادل تجربیات بین اعضای شورای شهر رشت و دوحه و برقراری پروازهای مستقیم از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالله آل حنزاب در این نشست با قددرانی از استقبال گرم و پذیرایی ایرانیان بویژه مردم استان گیلان، گفت: موضوعات مطرح شده در این نشست، نخستین جلسه انجمن شهر دوحه مطرح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به علاقه مندی قطر برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران اظهار کرد: بندر جدیدی به نام 'الرویس' قطر با 30 میلیارد دلار بودجه در دست ساخت است که می تواند مسیر ارتباطی بسیار خوبی با بندر بوشهر ایران در زمینه نقل و انتقالات محصولات کشاورزی باشد.

رییس انجمن دوستی قطر و ایران ابراز امیدواری کرد که مصالح ساختمانی مورد نیاز قطر از طریق بندر بوشهر ایران به این کشور منتقل شود.


عبدالله آل حنزاب با ارایه گزارشی درباره شورای شهر دوحه قطر گفت: 29 نفر در این شورا عضویت دارند و 16 سال از تاسیس آن می گذرد.

وی وظایف شورای شهر دوحه در قطر را نظارت بر امور شهرداری ذکر کرد و یادآور شد: دوحه 29 حوزه انتخابیه دارد که از هر حوزه یک نماینده انتخاب می شود و این نمایندگان مشکلات شهروندان قطری را بررسی و به شهرداری منعکس می کنند.

وی یادآور شد: دولت قطر حق دخالت در مصوبات شورای شهر را ندارد مگر این که این مصوبات خارج از چارچوب قوانین و مصالح کشور بوده و یا مبالغ مصوبات آن بیشتر از بودجه تعیین شده باشند.

رییس انجمن دوستی قطر و ایران گفت: دولت قطر اکنون به یک دولت الکترونیک تبدیل شده است و می توان این تجربه را از طریق سفارت قطر در تهران با شهر رشت مبادله کرد.

شهردار رشت نیز در این نشست با تاکید بر این که زمینه های زیادی برای همکاری بین دو شهر وجود دارد، از آمادگی مسوولان رشت برای انتقال تجربیات در زمینه امور شهری به دوحه خبر داد.

محمدابراهیم خلیلی افزود: از لحاظ عمرانی و فنی و ساخت و سازهای شهری و داشتن متخصصان و امکانات توانایی های خوبی در شهر رشت وجود دارد.

وی اظهار داشت: شهرداری رشت آمادگی دارد زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاری و ساخت هتل و فروشگاه های بزرگ و اماکن جذب گردشگری و مسافری را در اختیار سرمایه گذاران قطری قرار دهد.

خلیلی خاطرنشان کرد: شهر رشت یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت سیار و 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد و شهرداری آن 105 سال قبل ایجاد شده است.

شهردار رشت گفت: به دلیل جاذبه های گردشگری، جمعیت شهر رشت در روزهای پنج شنبه و جمعه به 2 میلیون نفر هم می رسد که در نوروز امسال بیش از 6 میلیون نفر گردشگر از گیلان دیدن کردند.

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست گفت: شهر رشت زیرساخت های مناسب و توانایی های خوبی در زمینه های گردشگری و کشاورزی دارد و آماده است تجارب خود را در اختیار شهروندان قطری قرار دهد.

عباس صابر با یادآوری اشتراکات دینی ایران و قطر افزود: اجرای تورهای گردشگری بین رشت و دوحه می تواند زمینه ساز ارتباطات و گسترش همکاری ها بین دو کشور باشد.

در نشست هیات قطری و رییس شورای شهر دوحه، سیدباقر سخایی رییس انجمن دوستی ایران و قطر، نماینده وزارت امورخارجه، سازمان ارتباطات اسلامی و نمایندگی وزارت امور خارجه در گیلان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و جمعی از مسوولان شهر رشت حضور داشتند.

رییس انجمن دوستی قطر و ایران و شورای شهر دوحه به اتفاق هیات همراه روز گذشته (یکشنبه) با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار و گفت و گو کردند و امروز به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری و اقتصادی استان گیلان از شهرک تاریخی ماسوله و منطقه آزاد انزلی دیدن کردند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر