جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، شمس اردکانی گفته: بانکی که بابک زنجانی در مالزی معرفی کرده بود، بانک تک‌ویترینی بود که توسط یک‌ایرانی- بحرینی تاسیس شده و اداره می‌شد. این شخص، چندین‌بار سعی کرده...
کد خبر: ۵۷۱۶
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: اظهارات اخیر علی شمس‌اردکانی رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران حاکی از آن است که قتل بانکدار سیرافی با پرونده بابک زنجانی ارتباط دارد.

به گزارش فکرشهر، شمس اردکانی گفته:  بانکی که بابک زنجانی در مالزی معرفی کرده بود، بانک تک‌ویترینی بود که توسط یک‌ایرانی- بحرینی تاسیس شده و اداره می‌شد. این شخص، چندین‌بار سعی کرده بود در سیستم بانکی ایران نفوذ کند ولی موفق نشده بود و به محض برملاشدن مسایل بابک زنجانی، او را در حادثه‌ای مرموز در پارکینگ مجتمع مسکونی‌اش در کوالالامپور «ترور»شده یافتند و در ایران هم کسی پیگیر پرونده او نشد.

اشاره وی به قتل مرموز "حسین احمدی" مرد 75 ساله که موسس بانک عرب – مالزیایی (ای.ام بانک) است می باشد که مرداد ماه سال گذشته و همزمان با خبرساز شدن پرونده بابک زنجانی در کلامپور ترور شد.

گفته می شود این بانکدار اصالتا اهل بندر سیراف در جنوب استان بوشهر بوده که تابعیت بحرینی نیز داشته است.

رسانه ها ماه گذشته خبر دادند دادگاه عالی کوالالامپور پس از رسیدگی به پرونده "کونگ سویی کوانگ" متهم 45 ساله قتل این بانکدار ایرانی، وی را به اعدام محکوم کرد.

پیش از این پورمحمدی وزیر دادگستری نیز از جعلی بودن برخی حساب های بانکی خارج کشور بابک زنجانی برای پرداخت مطالبات وی خبر داده و گفته بود: دارایی های کنونی زنجانی کمتر از نیمی از بدهی وی بابت دریافت نفت در دولت سابق است.

به نوشته ی خلیج فارس، شمس اردکانی که با روزنامه شرق گفتگو کرده، از اتفاق‌هایی می‌گوید که در دوسال آخر دولت دهم منجر به حضور بابک زنجانی در عرصه فروش نفت شد و به عقیده وی پای «مافیا» در میان بوده و بابک زنجانی را مهره‌ای در دستان آنان می‌داند.»‌

وی از صدور مجوز تشکیل کارگروه ویژه فروش نفت توسط بخش خصوصی در آن‌ زمان خبر می‌دهد و از دست‌هایی که مانع اجرایی‌شدن این طرح و اتفاق‌های پس از آن شدند رمزگشایی کرده است. هرچند که رییس کمیسیون انرژی «اتاق بازرگانی ایران»، مدیران فعلی نفت را بوروکرات می‌داند و درعین حال از روی خوش آنها به نگاه بدبینانه مردم نسبت به فروش نفت توسط بخش خصوصی اشاره می‌کند. 

متن کامل این گفتگو را می توانید اینجا بخوانید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر