جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه خرما و پرداخت زکات در این حوزه دارد جشنواره ملی تخصصی خرما در بوشهر برگزار می‌شود.به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با دبیر شورای زکات کشور با بیان اینکه استان بوشهر در پرداخت زکات در کشور پیشگام است گفت: استان بوشهر در تولید خرما جایگاه مهمی در کشور دارد بگونه‌ای که قطب تولید این محصول  محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۳
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه خرما و پرداخت زکات در این حوزه دارد جشنواره ملی تخصصی خرما در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با دبیر شورای زکات کشور با بیان اینکه استان بوشهر در پرداخت زکات در کشور پیشگام است گفت: استان بوشهر در تولید خرما جایگاه مهمی در کشور دارد بگونه‌ای که قطب تولید این محصول  محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در پرداخت زکات پپیشقدم است افزود:  کشاورزان، نخل‌داران و زارعین در هنگام برداشت محصول خود را موظف به پرداخت زکات می‌دانند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتقاد و فرهنگ دینی بالای مردم استان بوشهر سبب شده به فرهنگ پرداخت زکات توجه جدی کنند گفت: مردم استان بوشهر به ویژه کشاورزان در پرداخت زکات در کشور پیشتاز هستند

دکتر سالاری، با اشاره به اینکه فرهنگ پرداخت زکات در استان بوشهر نهادینه شده است گفت: پرداخت و هزینه کرد درآمدهای وصولی زکات در ابعاد فرهنگی و دینی نقش مهمی در اجتماع دارد.

استاندار بوشهر این استان را قطب تولید خرما دانست و با تاکید برقرار گرفتن خرما در سبد کالای مردم  ودولت گفت: با توجه اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه خرما و پرداخت زکات در این حوزه دارد جشنواره ملی تخصصی خرما در بوشهر برگزار می‌شود.

دکترسالاری با بیان اینکه اعتبارات  بخش زکات در استان بوشهر کامل پرداخت می‌شود گفت: به میزانی که درآمدهای زکات در ساخت و ساز و طرح‌های عام‌المنفعه تخصیص یابد به همان میزان پرداخت می‌شود.

دبیر شورای مرکزی زکات کشورگفت: در شش‌ماه نخست امسال با مشارکت جدی مردم به ویژه کشاورزان میزان تعیین سهیمه جذب زکات در سال 1393 که 230 میلیارد تومان بود در نیمه نخست تحقق یافت و به 231 میلیارد تومان رسید.

حسین نبی لو با بیان اینکه پرداخت زکات از سال 1383 در کشور قوت گرفت اظهار کرد: سال نخست در جذب زکات 81 میلیارد تومان محقق شد و این رقم سال قبل به 270 میلیارد تومان رسید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم نخل‌داران استان بوشهر در پرداخت زکات خرما، مرکز ترویج زکات خرمای کشور در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به نوشته ی سایت استانداری، فرید محبی با بیان اینکه از سال 1385  مرکز دریافت زکات در استان  بوشهر راه‌اندازی شده گفت:  از زمان راه‌اندازی این مرکز استان بوشهر در وصول زکات موفق بوده است بگونه‌ای که دریافت زکات از 5 میلیون تومان سال 1385 اکنون به 13 میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 890 میلیون تومان زکات از کشاورزان استان دریافت شده است گفت: اکنون برداشت خرما آغاز شده است که باتوجه به اینکه برداشت این محصول تا اواخر مهرماه ادامه پیش بینی زکات در استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهراز هزینه کرد 20 درصدی وصولی زکات در امر ساخت و ساز خبرداد و گفت: بیش از 80 درصد وصولی‌های زکات در امر رسیدگی به مستمندان و نیازمندان و تامین معیشت لازم هزینه شود و 20 درصد دیگر هم در روستاها به اجرای طرح‌های مورد نیاز منطقه تخصیص می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر