جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست شهردار و شورای شهر با رئیس شرکت نفت فلات قاره خارک مطرح شد:
کد خبر: ۵۷۶۳۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر:  شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با رئیس منطقه شرکت نفت فلات قاره خارگ و معاونین وی دیدار کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ، مهدی بخشی، رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت تقویت مستمر زنجیره ارتباطی ادارات و سازمان ها به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم خارگ اذعان کرد: بی تردید مردم شریف خارگ به واسطه ظرفیت های ویژه این جزیره لیاقت بهترین ها را دارند، از این رو ما به عنوان نمایندگان آنها در شورای اسلامی شهر وظیفه می دانیم تا مشکلات را به طور جدی پیگیری کرده و با استفاده از تمام ظرفیت ها و در سایه تعامل و همکاری همه سازمان ها نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات ریشه ای و دیرینه مردم جزیره، عدم بهره مندی از لوله کشی گاز شهری است که علیرغم توانمندی ها و ظرفیت های موجود خارگ همچنان لاینحل مانده و همچنین عدم استقرار آبفا در جزیره خارگ مشکلات زیادی را برای شهروندان فراهم ساخته است.

بخشی در ادامه با انتقال برخی از مشکلات مردم جزیره به مسوولین شرکت نفت فلات قاره گفت: ضمن تشکر از رویکرد مثبت و خدمات این شرکت به مردم جزیره، توجه به مباحث معیشتی مردم همچون اشتغال بومیان، خرید از بازاریان و حمایت از رونق بازار خارگ، همکاری و تعامل در جهت بهره گیری از توانمندی های فلات قاره در امور خدماتی و عام المنفعه از جمله خدماتی است که تحقق آن ها می تواند موجبات رضایتمندی مردم شریف خارگ را فراهم آورد.

عبدالحمید صفایی، شهردار خارگ با تاکید بر تعامل سازنده شرکت نفت فلات قاره با شهرداری و شورا اذعان کرد: علیرغم تمام سختی ها، هزینه ها و آلایندگی هایی که متوجه مردم خارگ است، اما مردم محور بودن پدافند غیرعامل در جزیره خود گواه نقش بی بدیل آنها خصوصا برای مجموعه های نفتی است، لذا بیش از هر زمان دیگری می بایست نسبت به رفع نیازها و فراهم سازی رفاه مردم تلاش کنیم.

وی در خصوص وصول مطالبات در سال ۹۶ اظهار داشت:  همکاری خوبی بین فلات قاره و شهرداری شکل گرفت که متاسفانه در سال ۹۷ محقق نشد، امیدواریم با توجه ویژه مسئولین امر در فلات قاره این مسئله نیز به سرانجام برسد.

صفایی ادامه داد: در خصوص مطالبات از پیش مانده شهرداری از NGL و درود۳، الزام پیمانکاران جهت پرداخت عوارض، همکاری در قراردادهای حمل و نقل هوایی و دریایی، تعیین عرصه و عیان فلات قاره جهت تعیین عوارض و حمایت از بخش خصوصی نیز تعامل و همکاری مجموعه فلات قاره می تواند کمک شایانی به امر خدمت رسانی شهرداری به مردم کند.

شهردار خارگ همچنین با اعلام آمادگی مجموعه شهرداری جهت همکاری دوجانبه با بهره گیری از ظرفیت های خود ادامه داد: در حال حاضر به واسطه ظرفیت ها و توانمندی های شهرداری در حوزه های گوناگونی همچون خدمات فضای سبز و آسفالت معابر آمادگی دارد به عنوان یک بازوی اجرایی و عملیاتی در کنار شرکت فلات قاره گیرد، کما اینکه طی چندین سال گذشته با اتکا به همین ظرفیت ها گام های مثبتی را در این حوزه ها خصوصا آسفالت از سوی مجموعه شهرداری برداشته شده است.

وطن دوست، عضو شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از حسن نیت مسوولین شرکت نفت فلات قاره خارگ جهت برگزاری این جلسه ابراز امیدواری کرد تا در سایه همکاری دوجانبه امر خدمت رسانی به مردم جزیره خارگ تسریع و افزایش یابد.

وی در ادامه ضمن تشکر از توجه و پیگیری مسوولین فلات قاره به مشکلات کارگران خصوصا در جریان بارندگی های سال گذشته اذعان کرد: مردم جزیره خارگ اخیرا شاهد کاهش خدمات رفاهی از جانب مجموعه های نفتی بوده اند و ما در شورای اسلامی شهر به جهت ارتباطی که با شهروندان داریم حامل پیغام نارضایتی آنها هستیم که امیدواریم توجه این مجموعه ها به مردم موجبات رضایتمندی ایشان را فراهم سازد.

وطن دوست بیان کرد: همچنین برخی از کارکنان شاغل در فلات قاره با مراجعه به شورای شهر از پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود گله دارند که وظیفه خود می دانیم تا حصول نتیجه پیگیر مشکلات انها باشیم.

وی اظهار کرد: در خصوص تردد دریایی نیز هم اکنون با تمهیدات و تلاش شهرداری و شورا و همچنین حضور بخش خصوصی بومی شاهد اتفاقات مثبتی هستیم که امیدواریم با حمایت شرکت فلات قاره شاهد دلگرمی و انگیزه روزافزون بومیان در جهت خدمات به همشهریان خود باشیم.

مهدی باقری، عضو شورای اسلامی شهر نیز با قدردانی از توجه مسوولین شرکت نفت فلات قاره به مردم خارگ عنوان کرد: بی تردید خدمات و تلاش های مجموعه فلات قاره بر مردم جزیره پوشیده نیست و نقش این شرکت در توسعه و تعالی خارگ غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به سر می بریم حفظ و ارتقای مستمر ارتباط شرکت های نفتی با مردم اهمیت بسزایی دارد گفت: مسئله اشتغال بومیان، خرید محلی از بازاریان قدیمی خارگ، خدمات پزشکی از مسائل مهم خارگ هستند که همت جدی مسئولین امر را به ویژه در شرکت های نفتی می طلبد تا با تجهیز در خور مرکز بهداشت و بیمارستان نفت  به خصوص دستگاه سی تی اسکن یاری رسان مردم خارگ باشند.

لطف الله علیپور، عضو شورای اسلامی شهر در ادامه از همکاری ارزشمند مجموعه شرکت نفت فلات قاره در اورژانس هوایی، نگاه ویژه این شرکت را در خدمت رسانی به مردم خارگ خواستار شد و اذعان کرد: با توجه به اینکه پرداخت عوارضات از سوی شرکت ها، موجب خدمت رسانی به مردم شده و امیدواریم شرکت فلات قاره به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: علیرغم تمام محدودیت ها و مشکلات کنونی، نگاه خاص و دلسوزانه شرکت ها به مسئله اشتغال جوانان بومی و همچنین حمایت از توسعه و رونق بازار خارگ می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

علیپور بیان کرد: ارتقا و بسترسازی ارتباط موثر از طریق روابط عمومی سازمان ها و ادارات علاوه بر تسریع امر اطلاع رسانی، خدمت رسانی به شهروندان را نیز تسهیل می کند که امیدواریم به این مهم توجه ویژه ای شود.

 عباس رجب خانی، رئیس منطقه شرکت نفت فلات قاره خارگ ضمن اشاره به نقش پررنگ و مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان منتخب مردم در پیگیری مطالباتشان بیان کرد: شرکت نفت فلات قاره همواره خود را در کنار مردم می داند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا با پذیرش مسوولیت های اجتماعی بتواند خدمتگزار شایسته ای برای مردم باشد.

وی ادامه داد: علیرغم تمام محدودیت ها و مشکلاتی که در حال حاضر گریبانگیر فضای اقتصادی است، از جمله اقداماتی که در این خصوص رضایتمندی کارکنان صورت گرفته می توان به توجه در قرارداد با پیمانکاران، ساماندهی کمپ کارگران و همچنین تمهیدات اخیر مجموعه جهت بهبود وضعیت شغلی کارگران اشاره کرد.

رجب خانی همچنین با اشاره به خدمات این شرکت به شهروندان خارگ ادامه داد: شرکت نفت فلات قاره با توجه به رسالتی که بر دوش دارد همواره با ارائه خدماتی از جمله توجه به محیط زیست و توجه به رفاه و آسایش مردم جزیره تلاش داشته ایم تا پیشگام بوده و نقش ویژه ای را در توسعه و آبادانی جزیره ایفا کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر