سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۱۵۱
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: براساس اعلام هواشناسی استان بوشهر ۲۴ ساعت گذشته رطوبت هوا در جزیره خارگ به ۱۰۰ درصد رسید.

به گزارش فکرشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: پیش بینی شده با توجه به تداوم وزش ملایم بادهای جنوبی تا پایان هفته جاری رطوبت بالای هوا، غبار محلی و وقوع مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در این استان است.

محمدرضا انصاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشت با افزایش رطوبت و گرمای هوا شهرهای برازجان، خورموج و اهرم دمای ۴۵و جم ۲۹ درجه به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در بیشتر وقت امروز و فردا شرایط جوی و دریایی در استان بوشهر به طور نسبی آرام است.

انصاری ادامه داد: در ساعاتی از ظهر و بعد از ظهر در سواحل و روی دریا سرعت وزش باد و در پی آن ارتفاع موج اندکی افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: امروز نیز در ساعاتی از بعد از ظهر تا شب با افزایش پوشش ابر در مناطق جنوبی استان احتمال وقوع رعدوبرق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

انصاری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت در نیمه جنوبی استان در ساعات بعد از ظهر تا شب همراه با رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی شده است.
انصاری بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و طی ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب بویژه روی دریا و در سواحل ۱۴ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
وی اظهارداشت: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر و دور از ساحل گاهی تا ۱۲۰ سانتی متر پیش بینی شده است.
انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه بامداد، جزر اول ۰۵:۲۱، مد دوم ۱۱:۲۶ و جزر دوم ۱۸:۴۲ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر