سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: گزارشی تازه درباره میزان سپرده ها و تسهیلات پرداختی بانک های کشور طی سال گذشته حاکی از رتبه ضعیف بانک های بوشهر در این خصوص می باشد.به گزارش فکرشهر، برپایه گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی مربوط به تسهیلات پرداختی بانک ها منتهی به فروردین 93، سپرده های بانکی استان بوشهر در این مدت 580 میلیارد و 112 میلیون تومان عنوان شده است. بانک های بوشهر از این نظر در رتبه 14 کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۲۹
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: گزارشی تازه درباره میزان سپرده ها و تسهیلات پرداختی بانک های کشور طی سال گذشته حاکی از رتبه ضعیف بانک های بوشهر در این خصوص می باشد.

به گزارش فکرشهر، برپایه گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی مربوط به تسهیلات پرداختی بانک ها منتهی به فروردین 93، سپرده های بانکی استان بوشهر در این مدت 580 میلیارد و 112 میلیون تومان عنوان شده است. بانک های بوشهر از این نظر در رتبه 14 کشور قرار گرفته است.

همچنین بانک های استان طی این مدت 390 میلیارد و 320 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده اند که تقریبا شامل 62.2 درصد سپرده گذاری های صورت گرفته در آن می شود.

نکته جالب اینکه عملکرد بانک های بوشهر در مقایسه با بانک های دیگر استان ها در پرداخت تسهیلات آن را در بین 8 استان آخر کشور قرار داده است!

استان های کردستان، سیستان و بلوجستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل و ایلام با پرداخت تسهیلات بین 370 تا 345 میلیاردتومان بعد از بانک های بوشهر در رتبه های پاینی جدول مذکور قرار دارند.

در این گزارش، تهران رکوردار پرداخت تسهیلات بانکی در این مدت معرفی شده و استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

جالب اینکه استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، گلستان، همدان و لرستان بیش از میزان سپرده گذاری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده اند که اگرچه خلاف آیین نامه های قانونی بانک مرکزی می باشد، اما به عقیده اقتصاد دانان این موضوع ریسک پذیری بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات را نشان می دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر