جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد هفت درصدی تردد کشتی‌های اقیانوس‌پیما در بندر بوشهر خبر داد.به گزارش فکرشهر، محمد راستاد ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه جایگاه استان بوشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور تثبیت شده است، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری 130 هزار و 869 TEU تخلیه و بارگیری داشته‌ایم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 61 درصدی را تجربه کرده است.پایانه فراورده‌های نفتی و شیمیایی در مجتمع بندری نگین
کد خبر: ۵۸۸۵
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد هفت درصدی تردد کشتی‌های اقیانوس‌پیما در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، محمد راستاد ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه جایگاه استان بوشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور تثبیت شده است، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری 130 هزار و 869 TEU تخلیه و بارگیری داشته‌ایم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 61 درصدی را تجربه کرده است.

پایانه فراورده‌های نفتی و شیمیایی در مجتمع بندری نگین

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه با جدیت طرح توسعه جزیره نگین را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: جزیره نگین به دلیل محصور نبودن در محدوده شهری و دسترسی مستقل پسکرانه‌ای همراه با امکان توسعه فضاهای می‌تواند نقش تاثیرگذاری در توسعه بندر بوشهر و ارتقاء جایگاه آن به یک بندر مهم بین‌المللی داشته باشد.

راستاد با تاکید بر تسریع در روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جزیره نگین یادآور شد: با توجه به ترافیک کانتینری در بندر بوشهر ایجاد یک پایانه کانتینری و همچنین یک پایانه فراورده‌های نفتی و شیمیایی نیز برای مجتمع بندری نگین پیش‌بینی کرده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته صادرات مواد معدنی از جزیره نگین صورت می‌گیرد، بیان داشت: جدا از کاربری‌های اصلی جزیره نگین از سال گذشته تا کنون با احداث تاسیسات موقت 400 هزار تن صادرات مواد معدنی از این جزیره داشته‌ایم.

وی گفت: امیدواریم با اقداماتی که پییش‌بینی شده بتوانیم بندر بوشهر را به جایگاه تاریخی خود برسانیم و به همین منظور توسعه سایر بنادر استان بوشهر نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و در این راستا لایه روبی بندر دیلم با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر ابراز کرد:‌ برج کنترل ترافیک دریایی خارگ نیز با اعتباری به میزان هفت میلیارد تومان در حال احداث است و با تکمیل آن تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

راستاد خاطرنشان کرد: تاسیسات پشتیبانی بندری کنگان شامل انبارهای روباز و سرپوشیده و همچنین اماکن اداری آن اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

منطقه آزاد بوشهر نیاز به یک بندر تجاری دارد

وی در ارتباط با محدوده منطقه آزاد بوشهر نیز بیان کرد:‌ چون لایحه منطقه بوشهر به تصویب نهایی رسیده نمی‌توانیم اظهار نظری داشته باشم.

راستاد با بیان اینکه منطقه آزاد نیاز به یک بندر تجاری دارد، اظهار داشت: چنانچه قصد ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان بوشهر داشته باشیم مکان آن باید قابلیت انجام فعالیت‌های تجاری در حجم بالا را داشته باشد و در وضعیت فعلی تنها بندر بوشهر قابلیت پذیرش کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و سایر بنادر استان تنها قابلیت پذیرش ناوگان‌های دریایی منطقه‌ای را دارند.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر رشد کانتینری استان بوشهر از ابتدای سال جاری را بی‌سابقه دانست و گفت: به دلیل محدودیت پسکرانه‌ای زمان ارائه خدمات و انتظار کشتی‌های کانتینری طولانی‌تر می‌شود ولی با این وجود میانگین ساعات انتظار کشتی‌های کانتینری در بوشهر 62 ساعت و کمتر از سه شبانه روز است.

این مسئول در ارتباط با نقش اداره بنادر ودریانوردی نیز بیان داشت: احداث زمین چمن اداره بنادر و دریانورد و قابلیت استفاده از آن برای شهروندان بوشهری و همچنین اشتغال دو هزار 500 نفر بطور مستقیم و هشت هزار نفر بطور غیر مستقیم از جمله اقدامات اداره بنادر و دریانوردی برای بوشهر بوده و فعالیت‌های اداره بنادر و دریا نوردی شاید ملموس برای توسعه بوشهر نباشد ولی نقش تاثیرگذاری را در بوشهر ایفا می‌کند.

رشد 7 درصدی تردد کشتی‌های اقیانوس‌پیما در بندر بوشهر

وی در ارتباط با حجم کلی میزان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر بیان کرد: در شش ماهه اول سال جاری میزان دو میلیون و 700 هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شده که این میزان تخلیه و بارگیری افزایش 20 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

این مسئول ادامه داد: تعداد تردد کشتی‌های اقیانوس‌پیما نیز 241 تردد بوده که این آمار نیز رشد هفت درصدی را داشته است.

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر