جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: بسیاری از جوانان به‌واسطه تجملات توانایی ازدواج ندارند.به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در نشست مسئولان فرهنگی بوشهر ضمن گرامی‌داشت سالروز ازدواج آسمانی و معنوی مولای متقیان حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد و در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه به تاکید اسلام بر لزوم تلاش برای تشکیل خانواده و ازدواج تصریح کرد: ازدواج از سنت‌های اکید نبوی است که باید بر اساس مقررات اسلام شکل بگیرد.
کد خبر: ۵۹۳۰
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۶

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: بسیاری از جوانان به‌واسطه تجملات توانایی ازدواج ندارند.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در نشست مسئولان فرهنگی بوشهر ضمن گرامی‌داشت سالروز ازدواج آسمانی و معنوی مولای متقیان حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد و در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه به تاکید اسلام بر لزوم تلاش برای تشکیل خانواده و ازدواج تصریح کرد: ازدواج از سنت‌های اکید نبوی است که باید بر اساس مقررات اسلام شکل بگیرد.

وی به برخی از ویژگی‌های ازدواج موفق اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب‌ها و معیارهای ازدواج نباید بر اساس نگاه مادی و تجملات باشد و بلکه باید بر اساس اخلاقیات و معنویت صورت بگیرد.

لزوم نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه (س)

حجت‌الاسلام سروستانی همچنین خواستار تشکیل خانواده بر اساس فرهنگ و اندیشه اسلامی توجه زوجین به ارزش های دینی در سطح جامعه شد و افزود: امروزه بسیاری از جوانان به واسطه همین تجملات توانایی ازدواج ندارند و ممکن است دنبال گناه و انحراف باشند.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) در جامعه، اذعان داشت: امید است با فرهنگ سازی مناسب و الگوگیری از این ازدواج الهی زمینه گسترش ازدواج زیر چتر اسلام و فرهنگ دینی در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س)  بر محوریت دین مداری، عبودیت، بندگی و در کمال ساده زیستی بود، تاکید کرد: ترویج فرهنگ ازدواج باعث کاهش آسیب‌ها و انحرافات در بین جوانان می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر