پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی فکرشهر (12) :
فکرشهر: دکتر ارسلان زارع نیز در این نگرخواهی شرکت نمود و برنامه های خود را در همان زمانی که قول داده بود ارسال کرد که در مقایسه با برخی مسئولین که از گذشته تاکنون خلف وعده های بسیاری از آنان دیده ...
کد خبر: ۵۹۹
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: بیش از  دو هفته از حضور دکتر ارسلان زارع به عنوان فرماندار در دشتستان می گذرد.
به گزارش فکرشهر،  وی که سابقه ی فرمانداری دیر و معاونت فرمانداری دشتی را نیز در پرونده دارد، متولد سال 46 شهر کاکی است و دارای دو فوق لیسانس در رشته های حقوق خصوصی و مدیریت دولتی و دکترا در رشته ی مدیریت اقتصاد می باشد..
دکتر زارع در حالی به عنوان فرماندار دشتستستان معرفی شد، که در حدود یک سال گذشته و دوران مدیریت قبلی، نه تنها پیشرفت، تغییر و عمرانی را در شهرستان شاهد نبودیم،  بلکه به دلیل حوادث طبیعی چون سیل و زلزله، خسارات بسیاری نیز به شهرستان وارد آمد که هنوز جبران نشده و دلایل این موضوع از سوی مسئولین وقت و برخی مسئولین حاضر، نبودن بودجه ی کشوری و عدم تخصیص بودجه شهرستان اعلام شد و نه عدم صلاحیت مدیران.
و حالا دکتر ارسلان زارع که دارای تحصیلات و تجربه ی کافی بوده و در راستای تفکرات دولت تدبیر و امید می باشد، پس از مدت ها رکود، مدیریت بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر را عهده دار شده است.
 دکتر زارع در آیین تودیع و معارفه ی خود، بهبود همه ی شاخص های توسعه ای استان را سرلوحه ی کارش عنوان کرد و افزود: اجرای این برنامه ها، افزایش بستر همگرایی، انسجام، همدلی و اتحاد همه ی اقشار جامعه و تعامل خوب و سازنده ی مسئولین و مردم را به همراه خواهد داشت.

بر همین اساس، پایگاه خبری تحلیلی فکرشهر بر آن شد از برخی صاحب نظران، مسئولین و فرهیختگان دشتستانی در حوزه های مختلف نگرخواهی به عمل آورده و اولویت های کاری فرماندار از نگاه آنان را جویا شود.
دکتر ارسلان زارع نیز در این نگرخواهی شرکت نمود و با وجود مشغله ی کاری، برنامه های خود را در همان زمانی که قول داده بود ارسال کرد که در مقایسه با برخی مسئولین که از گذشته تاکنون خلف وعده های بسیاری از آنان دیده ایم، نویدبخش نظم، خوش قولی و عمل به وعده ها و قول های داده شده از سوی فرماندار دشتستان به عنوان عضوی از دولت تدبیر و امید می باشد. 

 

مهم ترین برنامه ها و اولویت کاری فرماندار دشتستان


 ـ حفظ و حراست از ارزش هاي نظام جمهوري اسلامي ايران و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي و ایرانی و نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات .
 ـ اجراي سياست های عمومي دولت در حوزه شهرستان و نهادينه سازي حقوق شهروندي بر اساس شعار دولت تدبير و اميد.
 ـ ايجاد زمينه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگي ، معنوی ، سياسي ، اقتصادي و اجتماعي بانوان.
 ـ رویکرد توسعه محور بر اساس مدیریت برنامه ای برای بهبود همه شاخص‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ،امنیتی و اقتصادی و مذهبی در راستای تحقق توسعه متوازن.
 ـ تقويت شوراهاي اسلامي به منظور جلب مشاركت همه جانبه و همکاری صمیمانه مردم شریف دشتستان در امور مشاركت پذير و سازماندهي مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراها در چهارچوب قوانين .
 ـ نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی، بهبود معیشت مردم و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی .
 ـ تقویت و توسعه بخش کشاورزی ، صنعت و معدن با تاکید بر افزایش بهره وری به منظور ایجاد اشتغال پایدار.
 ـ حفظ ، بهبود کیفیت و تقویت منابع آب بویژه آب آشامیدنی.
 ـ تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح های عمرانی با تاکید بر تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام شهرستان و نظارت بر اجرای آن ها و احداث پروژه های بزرگ  که سهم زیادی در ایجاد تولید و اشتغال دارند .
 ـ استفاده از منابع انسانی و بهره گیری از نظرات مشورتی نخبگان، فرهیختگان و اصحاب رسانه دشتستان.
 ـ ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي ذيربط به منظور فراهم آوردن زمينه هاي مناسب براي رشد و پيشرفت و گسترش آموزش و پرورش، آموزش عالي و تحقيقات، ورزش، بهداشت عمومي و انواع فعالیت های هنری.
 ـ فراهم آوردن موجبات تشكيل و ايجاد زمينه هاي لازم براي تاسيس و توسعه مجامع و تشكل هاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي ، سياسي و تخصصي و نظارت بر فعاليت هاي آن ها به منظور گسترش مشاركت هاي مردمي در همه زمينه ها و نهادينه شدن آزادي هاي سياسي و اجتماعي.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر