سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در سال جاری مبلغ  148 میلیارد تومان جهت طرحهای اشتغالزایی به این استان اختصاص یافته است.به گزارش فکرشهر، حمید رضا پناه صبح دوشنبه در نشست با فرماندار دشتی اظهار داشت: اولویت پرداخت این تسهیلات طرحهای نیمه تمام و توسعه تعاونیها است و متقاضیان در شهرستانها و مرکز استان می توانند به دستگاههای اجرایی مراجعه کنند و طرح خود را تحویل دهند وبعد از ارجاع به کارگروه انشاء الله مورد تصویب قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۰۷۳
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵

فکرشهر: مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در سال جاری مبلغ  148 میلیارد تومان جهت طرحهای اشتغالزایی به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، حمید رضا پناه صبح دوشنبه در نشست با فرماندار دشتی اظهار داشت: اولویت پرداخت این تسهیلات طرحهای نیمه تمام و توسعه تعاونیها است و متقاضیان در شهرستانها و مرکز استان می توانند به دستگاههای اجرایی مراجعه کنند و طرح خود را تحویل دهند وبعد از ارجاع به کارگروه انشاء الله مورد تصویب قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر تسهیلاتی در کارگروه برای تعاونی ها به تصویب رسید بانک های عامل باید این تسهیلات را پرداخت کنند و اگر موردی در این زمینه است مراجعه کنند تا پیگیری صورت گیرد.

پناه اضافه کرد: در حال حاضر چهار هزار و 550 تعاونی در سطح استان وجود دارد که اکثر آنها فعال هستند و با ارائه تسهیلات از آنها حمایت می کنیم و اگر مشکلی با دستگاه های اجرایی داشته باشند در جلسات استانی وشهرستانی پیگیری رفع مشکلات آنها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بخش عمده صادرات از طریق تعاونیها صورت می پذیرد تصریح کرد:باید تعاونیهای سطح استان تقویت شوند و مشکلات آنها مرتفع گردد.

پناه بیان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوبی که در دشتی است باید بتوانیم سرمایه گذار در سطح شهرستان جذب کنیم تا شاهد اشتغال پایدار باشیم.

تعاونی های کشاورزی در دشتی گسترش یابد

فرماندار دشتی نیز گفت: شهرستان دشتی از پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخشهای مختلف و خصوصا بخش معادن و کشاورزی برخوردار است که تاکنون کارها واقدامات خوبی در این بخشها صورت پذیرفته  ولی کافی نیست و تلاش شود گروههای  تعاونی در بخش های کشاورزی در سطح شهرستان گسترش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان گفت: در حال حاضر دشتی با دارا بودن 65هزار هکتار اراضی  زراعی وباغی و 50هکتار سطح زیر کشت گلخانه نقش موثری در تولید محصولات کشاورزی در استان و کشور دارد .

مهرجو ادامه داد: در بخش کشاورزی اگر تسهیلات براحتی در اختیار مردم قرار بگیرد آنها می توانند زمینه اشتغال در سطح استان وشهرستان فراهم کنند تا مشکل اشتغال را تا حدودی مرتفع نمایند.

فرماندار دشتی بیان کرد: مزیت های شهرستان در بخش معادن کشاورزی گسترده است که در قالب بخش تعاون می توان اشتغال زایی را توسعه داد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر وامید نیز نگاه ویژه ای به مقوله اشتغال دارد و تاکنون نیز گامهای خوبی برداشته شده وامید را در دل مردم ایجاد کرد و ما مسئولین باید این امید را زنده نگه داریم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر