سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۸۷۷
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: مدیر کل شیلات استان بوشهر با اشاره مشاهده مواردی از بیماری لکه سفید در برخی مزارع استان گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش و شیوع این بیماری در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عباسعلی زنده‌بودی بیان کرد: از دو هفته پیش مواردی از بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگوی بویرات شهرستان دیلم گزارش شد و به دنبال آن نیز مواردی در بندر ریگ، حله و جزیره شیف مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه موارد بیماری فقط در ۱۰ مزرعه مشاهده شده است تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت به طور وسیع نبوده و مزارع تلفات خاص و سنگینی نداشته‌اند.

مدیر کل شیلات استان با بیان اینکه در مزارع پرورش میگوی بویرات شهرستان دیلم که آغازگر بیماری لکه سفید بوده ۶۰ درصد میگو‌ها برداشت شده خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از گسترش بیماری، به پرورش دهندگان توصیه شده برداشت میگو را سریع‌تر انجام دهند.

وی گفت: در حالی که انتظار می‌رفت پرورش دهندگان میگوی استان امسال ۲۵ هزار تن میگو از ۳۰۰ مزرعه برداشت کنند، ولی با بروز بیماری لکه سفید پیش‌بینی می‌شود بخشی از این تولید کم شود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر هم گفت: بیماری لکه سفید نوعی بیماری ویروسی است که دلیل آن بیشتر، کاهش دمای آب دریا و تردد وسایل نقلیه در مزارع است.

مرتضی بحرانی تاکید کرد:، چون دمای آب و هوا در حال کاهش است و این موجب تکثیر ویروس و ایجاد خطر می‌شود، پرورش دهندگان کار برداشت را زودتر انجام دهند.

وی گفت: تلفات بیشتر در مزارع شمالی بویرات و بندر ریگ مشاهده شده و در مراکز دیگر کمتر است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ تا ۲۰ درصد مزارع پرورش میگو در این استان عملیات برداشت را آغاز کرده‌اند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر