جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۹۹۹
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت:گورستان انگلیسی ها واقع در محله بهمنی بوشهر نشانه غیرت دینی و شجاعت مردم این استان در مبارزه با استکبارجهانی است .

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند دوشنبه در نشست با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز بوشهر شناسی اظهارداشت: وجود این گورستان یک مساله مهم تاریخی را بیان می کند که انگلیسی ها در این شهر زمین‌گیر شده اند و باید نسبت به بازسازی و ترمیم این مرکز اهتمام ورزیم تا جهانیان با رشادت و فداکاری مردم استان بوشهر بیشتر آشنا شوند.

وی یادآورشد: این گورستان در واقع اعلام می کند که بوشهری ها از خاک وطن پاسداری کرده اند و انگلیسی ها با خفت و خواری زمین‌گیر شده اند و این سند بزرگی برای مردم استان است.

گراوند اظهارداشت:با وجود کمبود اعتبار باید در زمینه حفظ و حراست از مراکز فرهنگی و ترمیم و بازسازی آنها اهتمام لازم را داشته باشیم.

استاندار بوشهر افزود: این استان دارای ظرفیت های عظیم فرهنگی است و معرفی این ظرفیت ها و همچنین بهسازی و بازسازی مراکز میراث فرهنگی امری لازم و ضروری است.
 
وی همچنین خواستار تامین اعتبار برای مطالعه قلعه ریشهر شد و گفت: همچنین در مورد عمارت تنگستانی نیز در بازآفرینی این عمارت اقدام لازم انجام خواهد شد.
 
استاندار بوشهر در ارتباط با عمارت ملک نیز اظهار داشت: این منطقه ظرفیت ساخت یک هتل مناسب را دارد و باید ساز و کار لازم توسعه این عمارت به نحو مطلوب انجام شود.
 
وی گفت: کمبود بودجه، نباید بهانه ای برای توقف چرخ توسعه استان  شود کما اینکه تاکنون نگذاشته ایم استان در بحث عمرانی عقب بماند و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده و در حال اجراست.
 
گراوند با تاکید  بر لزوم حفظ بافت قدیم بوشهر در مورد موزه مطبوعات نیز افزود: اقدام لازم برای راه اندازی این موزه انجام شود و مسئولان ذیربط باید در کمترین زمان ممکن گزارش اقدامات خود را ارائه کنند تا تکلیف این مساله هر چه زودتر مشخص شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر