چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۱۶۹
جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: تل چیتی گناوه فرصت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری است که هنوز تکلیف مالکان این اراضی مشخص نیست و باید برای تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، شهرستان گناوه با دارا بودن جاذبه های گردشگری و تجاری در سال‌های اخیر یکی از پررونق‌ترین بنادر و شهرهای گردشگری جنوب کشور بوده است که مردم کشورمان از هر فرصتی برای سفر به این شهر استفاده می‌کنند تا از مناظر طبیعی و بازار تجاری این بندر استفاده کنند.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در کنار بازارهای تجاری از عوامل مؤثر جذب گردشگران به این منطقه از کشور پهناور ایران است.

یکی از نقاط مستعد برای گردشگری در بندر زیبای گناوه، اراضی و منطقه بکر و زیبای تل چیتی در نزدیکی ساحل زیبای این بندر است که درطول سال پذیرای جمعیت بی شماری از گردشگران و هموطنان از اقصی نقاط کشور و اهالی این شهرستان است.

این اراضی حدود ۵۰ سال پیش به منظور جلوگیری از آمدن شن‌های روان درخت کاری شده و به تل چیتی مشهور شده است.

تل چیتی تپه هایی ناهمگون است که با واقع شدن در نزدیکی ساحل زیبای گناوه در صورتی که  رفع معارض شود نقطه مناسبی برای ایجاد مراکز گردشگری در شهر گناوه است و قابلیت تبدیل به یک مکان زیبا و گردشگری برای استفاده و بهره مندی همه گردشگران و شهروندان را دارد.

شهردار گناوه صبح پنج شنبه در دیدار با مالکین اراضی تل چیتی اظهار داشت: بلاتکلیف ماندن وضعیت این اراضی علاوه بر نارضایتی مالکین، معضلاتی از قبیل پراکندن گرد و خاک در سطح شهر، تجمع سگ های ولگرد و... را برای شهر ایجاد کرده است.

سیدجواد حسینی حقیقی گفت: برنامه ما برای ساماندهی این منطقه جدی است و باید هرچه سریع تر هم مالکین به حق و حقوق خود برسند و هم موقعیت جدیدی برای ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری جهت استفاده عموم مردم فراهم شود.

وی بیان کرد: بزودی نقشه جامع منطقه تل چیتی توسط مشاور خبره طراحی می شود و پس از آن برنامه خود را برای توافق با مالکین ارائه می کنیم.

شهردار گناوه تصریح کرد: کسانی که مالکیتشان بر اراضی تل چیتی محرز شده می توانند اسناد مالکیتی معتبر خود را تا روز دوشنبه ۸مهرماه به واحد حقوقی شهرداری ارائه کنند.

مالکین تل چیتی نیز در این نشست ضمن انتقاد از بی نتیجه ماندن جلسات مختلف استانی و شهرستانی برای ساماندهی این اراضی، خواستار تعیین تکلیف سریع تر وضعیت املاک خود شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر