چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: 350 میلیون تومان برای تکمیل بازار قدیم بوشهر تخصیص یافت.به گزارش فکرشهر، علی ذاکری صبح چهاشنبه در نشست هماهنگی بازسازی بافت قدیم بوشهر اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی به منظور احیا و بازسازی بافت قدیم بوشهر صورت گرفته است و در این راستا طرح های بسیار خوبی اجرا می شود.وی اضافه کرد: 43 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در استان بوشهر در دست اجرا داریم که 100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه گردشگری در استان بوشهر هزینه خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۳۵
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: 350 میلیون تومان برای تکمیل بازار قدیم بوشهر تخصیص یافت.
به گزارش فکرشهر، علی ذاکری صبح چهاشنبه در نشست هماهنگی بازسازی بافت قدیم بوشهر اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی به منظور احیا و بازسازی بافت قدیم بوشهر صورت گرفته است و در این راستا طرح های بسیار خوبی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: 43 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در استان بوشهر در دست اجرا داریم که 100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه گردشگری در استان بوشهر هزینه خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: در سال جاری شاهد بازسازی بناها و بافتهای تاریخی استان خواهیم بود که عمارت دهدشتی، ساختمان حاج رئیس، قلعه زائر خضرخان تنگستانی، قلعه نصوری سیراف کنگان و مدرسه سعادت بوشهر از جمله این طرح ها است.

احیای نقش تاریخی بازار قدیم بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی

وی به اهمیت بالای بافت تاریخی بوشهر اشاره کرد و افزود: بافت تاریخی شهر بوشهر در چهارمحله باستانی کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی قرار دارد که با داشتن معماری زیبا از بافت‌های مهم و تاریخی کشور است.

به گزارش مهر، ذاکری با بیان اینکه طرح‌های متعددی برای رونق و احیای بافت تاریخی بوشهر در حال اجرا است تصریح کرد: عملیات ساماندهی و بازسازی بازار قدیم بوشهر با داشتن 48 غرفه اجرا شده است که تاکنون پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از تخصیص سه میلیارد و 500 میلیون ریالبرای تکمیل بازسازی و بهسازی بازار قدیم بوشهر خبر داد و خاطرنشان ساخت: احیای نقش تاریخی بازار قدیم بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی از اهداف اجرای این طرح است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر