چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۵۹۷
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: پاکسازی ساحل گناوه تاکنون چندین بار انجام شده، اما با توجه به آلوده بودن دریا به نفت و انتقال این آلودگی به ساحل احتمال دارد دوباره شاهد آلودگی نفتی در این منطقه باشیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، غلامرضا مهرجو بیان کرد: آلودگی‌های نفتی در دریا شناور و تابع جریان‌های دریایی است به همین دلیل با پاکسازی ساحل ممکن است دوباره آلودگی از دریا به ساحل انتقال یابد.

وی خاطرنشان کرد: پاکسازی ساحل تاکنون طی چهار یا پنج مرحله با کمک دستگاه‌های مختلف و همچنین نهاد‌های مردم نهاد انجام شده است.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه آلودگی‌های نفتی روز‌ها مایع و شب‌ها جامد هستند اضافه کرد: در برخی قسمت‌ها به علت صخره‌ای بودن ساحل، امکان استفاده از ماشین آلات برای جمع‌آوری آلودگی‌ها وجود ندارد و پاکسازی به صورت دستی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: افزون بر ساحل گناوه، ساحل روستا‌های قلعه حیدر، مال خلیفه و مال قائد هم آلودگی نفتی داشتند که پاکسازی در همه این نقاط صورت گرفته است.

سواحل شهرستان گناوه و جزیره خارگ از اوایل مهر به علت نشت نفت از خط لوله میدان ابوذر به جزیره خارگ دچار آلودگی نفتی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر