جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۹۳۲
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: امروز بسیاری از تلفات جاده ای، به دلیل عدم برخورداری از بسیاری از مولفه های جهانی استاندارد در خوردوسازی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار از آن نظر حائز اهمیت مضاعف است که کشور برای  عبور از پیچ تاریخی حرکت روبه پیشرفت خود در سخترین جنگ اقتصادی قرار دارد و نقش نخبگان جوان و علمی و شرکت های دانش بنیان کشور در این میان اهمیت دوچندان یافته است.

امام جمعه گناوه افزود: اگر چه حرکت عظیم علمی دانشمندان جوان و نخبه کشور از دو دهه قبل  در کشور آغاز شده و حرکتی خوب بوده اما کافی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب افزایش شرکت‌های دانش بنیان است گفت:باید موانع تولید در کشور برطرف و به تعبیر فرمایش رهبری موازی کاری ها اصلاح  و انحصارها باید برداشته شود تا شاهد جهش فزاینده در شتاب علمی و تاسیس شرکت های دانش بنیان بیشتر در کشور بود.

وی تصریح کرد: رهبری در این دیدار به وجود جریانی در کشور که با پدیده جنبش علمی برخورد می کند  اشاره فرمود که این جریان بدخواه از دانشگاه برخواسته و اصل جنبش علمی را انکار و نخبگان را از ماندن در کشور مایوس می کنند.

رکنی حسینی بیان کرد: جریانی که نخبگان کشور را مایوس و دلسرد کرده و امکنات را در اختیار آنها قرار نمی دهند قطعا بدانند که جایگاهی در میان مردم و دانشگاهیان ندارند.

وی اضافه کرد: رهبری اشاره فرمودند که بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی مانند تورم،کاهش ارزش پول ملی، اشتغال ومسکن و مشکلات اجتماعی مانند دشواری های ازدواج ،اعتیاد و بسیاری از مشکلات دیگر با دانش نخبگان برطرف می شود.

وی گفت: این جوانان و نخبگان کشور هستند که می توانند مشکلات و معضلات اجتماعی  و اقتصادی کشور را حل کنند.

حمله ترکیه به سوریه خطای راهبردی بود

امام جمعه گناوه با اشاره به حمله ارتش ترکیه به سوریه گفت: خروج مشکوک نیروهای آمریکایی از منطقه کردنشین سوریه درس مهمی برای همه کسانی است که شیفته وعده های شیطان بزرگ هستند که در بزنگاه حادثه متحدان خود را تنها می گذارد و کردها باید دانسته باشند که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد بلکه باید دولت قانونی کشور خود را بپذیرند.

وی گفت: حمله ترکیه به شمال سوریه یک خطای راهبردی از ناحیه کشور ترکیه است که قطعا به ضرر ترکیه به پایان خواهد رسید و موضع جمهوری اسلامی ایران محکومیت این تجاوز به تمامیت ارضی سوریه است و کشورمان برای رفع  و کاهش تنش ها تلاش خواهد کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد یادآور شد: استاندارد و کیفیت کالا از موارد بسیار مهم است و در تمام صنایع کشور باید به رعایت این موارد توجه و همه صنایع از جمله خودروسازی از استاندارد خاص برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از تلفات جاده ای، به دلیل عدم برخورداری از بسیاری از مولفه های جهانی استاندارد در خوردوسازی است ادامه داد: باید در استاندارد از نخبگان استفاده شود و در صورتی که از مولفه‌های استانداردسازی در جاده ها و زیرساخت‌ها برخوردار شویم شمار تلفات کاهش می‌یابد.

رکنی حسینی با اشاره به ۲۴  مهر آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان اضافه کرد: والدین و اولیاء باید رابطه خود را با خانه دوم فرزندان مستحکم کنند زیرا آنچه امروز برای نسل آینده کشور مهم و ضروری است تربیت صحیح آنها و نظارت درست و عاقلانه ه بر رفتار فرزندانمان است.

توطئه های فرهنگی دشمنان علیه جوانان

وی گفت: با توجه به هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان علیه جوانان و نوجوان کشور باید با هوشیاری برخورد کنیم و با ارتباط تنگاتنگ با خانه دوم فرزندان توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نائب الشهید در پیاده روی اربعین حسینی گفت: امروز عزت،اقتدار و صلابت کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری های ایثارگران است و حضورمیلیونی در راهپیمایی اربعین و باز شدن راه کربلا به برکت خون شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: اجرای طرح هر زائر نایب یک شهید در پیاده‌روی اربعین حسینی اقدامی ارزشمند است و زائران اربعین  به عنوان بازماندگان شهدا و سفیران حسینی  با تمثال شهدای والامقام در این پیاده روی  جهانی شرکت می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر