پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۰۷
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح ساخت سد خاییز اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با روند فعلی تامین اعتبار، تا پایان سال آینده امکان آبگیری و در سال ۱۴۰۰ امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، علی محمدی در جریان  بازدید معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از سد خاییز بیان کرد: سد خاییز با هدف تامین آب بخش کشاورزی، تامین حقابه‌های زیست محیطی رودخانه خاییز و کنترل سیلاب در حال ساخت است.

وی افزود: این سد با آبیاری ۶۸۱ هکتار از نخیلات زیر پوشش شبکه آبیاری اهرم، موجب افزایش بهره‌وری آبیاری و افزایش کیفیت محصولات می‌شود.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به مشخصات فنی این سد گفت: سد خاییز از نوع خاکی با هسته رسی و ارتفاع ۳۶ متر با حجم مخزن ۱۵.۶ میلیون مترمکعب است و سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب برای توزیع در اختیار مدیران بخش آب قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امور زیرساختی این سد مانند تجهیز کارگاه و ساخت جاده‌های دسترسی به صورت کامل انجام شده است اضافه کرد: گالری انحراف آب سد خاییز به طول ۲۱۰ متر تکمیل شده است و فرازبند ۱۲ متری آن نیز پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

محمدی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و با توجه به قرار گرفتن این طرح در طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری، تامین اعتبار آن با روند خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: طرح ساخت سد خاییز پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی دارد و با روند فعلی تامین اعتبار، تا پایان سال آینده امکان آبگیری و در سال ۱۴۰۰ امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز روند اجرای این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طرح سد خاییز به عنوان یکی از طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری از اهمیت زیادی برای استان بوشهر برخوردار است.

مهرداد ستوده خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای پیشبرد این طرح تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: با تکمیل و آبگیری این سد، اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان تنگستان بهبود خواهد یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر