جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سالمندان دستگاه های اجرایی دشتستان تقدیر شدند؛
فکرشهر: در این جشن ضمن تقدیر از بالغ بر 100سالمند دستگاه های اجرایی شهرستان ،برنامه های متنوعی از جمله سرود گروه ناشنوایان، اجرای موسقی و شروه، پخش کلیپ و ...
کد خبر: ۶۲۲۹
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: به مناسبت هفته سالمند، جشن تقدیر از سالمندان دستگاه های اجرایی دشتستان با حضور فرماندار دشتستان و به همت اداره بهزیستی شهرستان در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار گردید.

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این آیین گفت: سالمندی دوره کمال، پرباری و بلندای زندگی هر انسانی است؛ دوره ای از زندگی که با انبوهی از تجربه و آگاهی می توان به گذشته، امروز و فردا نگاه کرد.

دکتر ارسلان زارع با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات سالمندان موجب استقرار آرامش بیشتر در جامعه است، افزود: سالمند انسانی آرام و صبور است که با کوله باری از تجارب ارزشمند با گام هایی ملایم به دنیا و موضوعات آن نگاه می کند و همین صبر و ملایمت است که نقش او و تفاوت های عمده اش با دیگر گروه های سنی آشکار می شود.

وی یادآورشد: خردمندی و دقت نظر و موشکافی سالمندان عزیز نشان از تجربه اندوزی و کسب علم و دانش و آگاهی آنان است.

فرماندار دشتستان اظهار داشت: اگرچه تکریم سالمندان و جایگاه آنان در دین مبین اسلام و فرهنگ ملی ما ایرانیان مورد توجه خاص قرار گرفته است، اما باز هم به تبیین نقش، جایگاه و شأن و منزلت سالمندان در ساختار جامعه با اقدامات تبلیغی و ترویجی رسانه های گروهی مختلف  نیاز داریم .

نماینده عالی دولت در دشتستان تصریح کرد: اکنون که جامعه شاهد مدیریت برنامه ای است و توجه بیشتر به تقویت نهادهای مدنی و اجتماعی است، به سالمندان دشتستانی پیشنهاد می کنم ngoهای مورد نظر خودشان را تشکیل دهند، سایر گروه های سنی از جمله جوانان نیز تشکل های مردم نهاد حامی سالمندان را تاسیس کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها، شهرداری ها و نهادهای اجتماعی بایستی فرصت های تفریحی بیشتری برای سالمندان بوجود آورند، گفت:  از متولیان فهیم آموزش و پرورش بویژه آموزگاران و معلمان آگاه و دلسوز درخواست نهادینه کردن احترام بیشتر به والدین بویژه سالمندان توسط دانش آموزان را دارم.

علیرضا هوشیار دبیر شورای سالمندان دشتستان نیز در این مراسم  گفت: هدف از برگزاری این مراسم تقویت تکریم و جایگاه سالمندان و ارتقاء شاخصه های موثر در سلامت و زندگی این عزیزان از طریق ارائه خدمات رفاهی ، بهداشتی ،درمانی و توانبخشی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان افزود: قوی کردن تصمیم و اراده مدیران و کارگزاران، تغییر نگرش خانواده ها در تکریم سالمندان و نقش سازمان های مردم نهاد در توسعه و انتقال فرهنگ سلامت اجتماعی به عنوان پیام های مهم این جشن است.

در این جشن ضمن تقدیر از بالغ بر 100سالمند دستگاه های اجرایی شهرستان، برنامه های متنوعی از جمله سرود گروه ناشنوایان، اجرای موسقی و شروه، پخش کلیپ (سالمندان گنجینه های دیرور، یافته های فردا از ساخته های عباسعلی روحانی نژاد ) اجرا گردید.

منبع:پرتال فرمانداری دشتستان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر