جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار مرکزی تنگستان گفت: به مناسبت روز ملی روستا، جشنواره بزرگ بازی‌ها و آیین‌های بومی و محلی استان بوشهر روز سه‌شنبه، پانزدهم مهرماه سال جاری در روستای باغک‌شمالی تنگستان برگزار می‌شود.به گزارش فکرشهر، یونس غلامی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره بازی‌ها و آیین‌های بومی و محلی استانی در تنگستان انجام شده است، اظهار داشت: در این جشنواره 200 ورزشکار در قالب 11 تیم از 9 شهرستان استان بوشهر حضور خواهند داشت.وی افزود: طبق برنامه، تیم مردان و تیم بانوان هر شهرستان یک آیین و یک بازی بومی و محلی را اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۴۱
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: بخشدار مرکزی تنگستان گفت: به مناسبت روز ملی روستا، جشنواره بزرگ بازی‌ها و آیین‌های بومی و محلی استان بوشهر روز سه‌شنبه، پانزدهم مهرماه سال جاری در روستای باغک‌شمالی تنگستان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، یونس غلامی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره بازی‌ها و آیین‌های بومی و محلی استانی در تنگستان انجام شده است، اظهار داشت: در این جشنواره 200 ورزشکار در قالب 11 تیم از 9 شهرستان استان بوشهر حضور خواهند داشت.

وی افزود: طبق برنامه، تیم مردان و تیم بانوان هر شهرستان یک آیین و یک بازی بومی و محلی را اجرا خواهد کرد.

غلامی‌زاده به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و عنوان داشت: به منظور ارج‌گذاری به روستائیان و فرهنگ روستایی 15 مهرماه به نام روز روستا در تقویم ملی به ثبت رسیده که در این راستا برگزاری جشنواره بازی‌ها و آیین‌های بومی و محلی می‌تواند نقش بسزایی در معرفی فرهنگ روستایی ایفا کند.

وی ادامه داد: ایجاد فضایی با نشاط و پویا از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه این نشاط و پویایی را در جامعه فراهم آورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر