پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت: اجرای صحیح امر به معروف و نهی ازمنکر نیازمند تصویب یک قانون خاص حمایتی است.به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی در جلسه بررسی تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر افزود: سیاست کیفری که بر مبنای عدالت طراحی شده ایجاب می کند که وقتی فردی به دنبال اجرای این اصل معنوی است قانونی می بایست باشد که از وی حمایت کند .وی یادآورشد: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید طوری تنظیم شود که در برگیرنده حمایت همه جانبه باشد و اگر این موضوع در قالب یک ساختار منطقی در ارتباط با مقتضیات زمان تدوین شود می تواند در جامعه نقش مهمی داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۴۶
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت: اجرای صحیح امر به معروف و نهی ازمنکر نیازمند تصویب یک قانون خاص حمایتی است.

به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی در جلسه بررسی تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر افزود: سیاست کیفری که بر مبنای عدالت طراحی شده ایجاب می کند که وقتی فردی به دنبال اجرای این اصل معنوی است قانونی می بایست باشد که از وی حمایت کند .

وی یادآورشد: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید طوری تنظیم شود که در برگیرنده حمایت همه جانبه باشد و اگر این موضوع در قالب یک ساختار منطقی در ارتباط با مقتضیات زمان تدوین شود می تواند در جامعه نقش مهمی داشته باشد.

رییس کل داد گستری استان بوشهراضافه کرد: موفقیت دراجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر، قانونمند کردن آن لازمه کار است زیرا اگر این موضوع در قالب قانون مطرح شود مردم ملزم به رعایت آن خواهند شد.

بحرانی اضافه کرد: مسوولیت اجرای امر به معروف ونهی از منکر نباید محدود به چند سازمان یا اداره خاص شود بلکه همه می بایستی در قبال یکدیگر احساس مسوولیت کنند که ارزش های جامعه محفوظ بماند . 

وی ادامه داد : در مورد امر به معروف و نهی ازمنکر اگر یک قانون کامل و صحیح وجود داشته باشد هم مردم احساس دلگرمی می کنند و هم خود نهادها در اجرای آن موفق تر هستند .

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: کسانی که به دنبال اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند می دانند که محدودیتهایی از نظر قانونی وجود دارد و نیاز هست که قانون خاصی دراین خصوص تصویب شود.

بحرانی افزود: اسلام دین بسیار پویایی است و احکام ثانویه اسلام می بایست مطابق با مقتضیات زمان مورد استفاده قرار گیرد .

وی با بیان اینکه اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر مانع از ترویج انحرافات در جامعه می شود یادآورشد: وقتی بحث فساد و منکرات پیش می آید منحصر به یک بعد نیست بلکه در بر گیرنده تمامی ابعاد اهم از اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی می شود لذا اجرای این اصل در تمامی ابعاد ضروری است .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر