جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نشست خبری اعضای شورای شهر آبپخش برگزار شد؛رضائی در پاسخ به فکرشهر:
وی در پاسخ سوال دیگر فکرشهر درباره ی رضایت از شهردار و این که به عملکرد وی چه نمره ای می دهید نیز گفت: از یک تا 20، اگر می شد بیشتر از بیست هم نمره می دادیم، زیرا ...
کد خبر: ۶۲۴۷
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر آبپخش می گوید تا آخر پای نامه ی سلب عضویت دو عضو شورا ایستاده اند.

به گزارش فکرشهر، مصطفی رضائی شنبه‌شب، 12 مهرماه، در نشست خبری اعضای شورای شهر آبپخش با خبرنگاران، ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: همه تلاش ما در شورای اسلامی شهر آب‌پخش، کاهش مشکلات مردم و رسیدگی به خواسته‌های آنها و تامین نیازهای شهر است.

وی اضافه کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که شهروندان هر مشکلی که داشته باشند را تا آخر پیگیری می کنیم و هیچ‌کس نیست که به ما مراجعه کرده باشد و تا رسیدن به نتیجه نهایی، کار وی را پیگیری نکرده باشیم و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد برای دستیابی به نتیجه مورد نظر تلاش می‌کنیم.

می گویند عباسی باید رییس باشد

مصطفی رضائی در پاسخ به فکرشهر پیرامون میزان جدی بودن شورا  برای سلب عضویت دو نفر از اعضا نیز گفت: وظیفه ی رییس شورا این است که کلیه ی جریانات و اتفاقاتی که بر شورای شهر رخ  می دهد را به فرمانداری منعکس کند و قانون هم مجری خود را دارد.

وی با ذکر مواد قانونی درباره ی غیبت اعضا از جلسات شورا، ادامه داد: ما همه اقوام و دوست هستیم و از نظر حقیقی نیز مشکلی با هم نداریم ولی از جنبه ی حقوقی قانون مجری است و در مورد آقایان عباسی و صمصامی نیز ما قانون را اجرا کرده ایم و پس از طی مراحل قانونی نامه ی سلب عضویت آن ها را ارسال کرده ایم.

رضائی گفت: حتی یک بار به دفتر آقای امام جمعه رفتیم و چند ساعتی صحبت کردیم و حتی آقایان گفتند که تو رییس نباش، من هم بخاطر جو عمومی پذیرفتم و گفتم کاندید نمی شوم و آقای فریبرزی کاندید می شود که باز هم نپذیرفتند و می گویند حتما باید آقای فرخ عباسی رییس شود.

رییس شورای شهر آبپخش افزود: ما اعضای هیات رییسه تا آخر پای نامه ی خود برای سلب عضویت ایستاده ایم و قانون هم باید اعمال شود.

به شهردار نمره ی بالای 20 می دهم

وی در پاسخ سوال دیگر فکرشهر درباره ی رضایت از شهردار و این که به عملکرد وی چه نمره ای می دهید نیز گفت: از یک تا 20، اگر می شد بیشتر از بیست هم نمره می دادیم، زیرا پا به پای شورا دارد دوندگی می کند و تا آنجایی که می دانم دیگر اعضا هم رضایت کاملی از ایشان دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش با اشاره به تلاش‌های شورای شهر و تعامل با شهرداری، تصریح کرد: شهردار ما آقای عباسی کار را در شرایطی بسیار سخت تحویل گرفت و کارهای بسیار خوبی را انجام داد.

رضائی گفت: در حالی که حقوق پرسنل شهرداری آب‌پخش هفت ماه عقب بود، با تلاش‌های صورت گرفته نسبت به پرداخت حقوق‌ها اقدام کرد و هر ماه حقوق پرداخت کرده و هم اکنون حقوق عقب افتاده کارکنان مجموعه شهرداری به سه ماه رسیده است.

[[{"fid":"4813","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

رای آوردن ما نشان تایید عملکرد ماست

رضایی در پاسخ به دیگر سوال فکرشهر، برخی اولویت های کاری شورا برای آپخش را محرمانه عنوان کرد و افزود: اتمام پروژه های عمرانی نیز به صورت روتین در حال انجام است.

رضائی ادامه داد: ساماندهی محورهای ورودی و خروجی شهر آب‌پخش را در دستور کار داریم و از شهر میانداشت تا کلل به صورت چهاربانده می‌شود.

وی پیرامون ارزیابی عملکرد خود و کل شورا نیز در پاسخ به فکرشهر اظهار داشت: مردم دوره ی قبل بر عملکرد ما صحه گذاشتند.

رضایی ادامه داد: در اغلب شهرها و روستاها اعضای قبلی کاندید شدند ولی به ندرت رای آوردند ولی من رای بیشتری نسبت به قبل آوردم و این نشان می دهد که مردم رضایت داشته اند.

مصوبات شورای شهر آب پخش مشکل قانونی ندارد

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی از مصوبات شورا شبهه تخلف دارد نیز گفت: مصوبات شورا به صورت منظم بعد از نشست به فرمانداری ارسال می‌شود و در انجا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با قانون تطبیق داده می‌شود و در صورتی که مشکل قانونی داشته باشد بازگردانده می شود و ما چنین مشکلی نداشته‌ایم.

 سند دار شدن زمین‌های شهر آب‌پخش بین چند دستگاه دولتی مانده

رضائی در پاسخ به خبرنگاری پیرامون پیگیری سند دار شدن زمین‌های شهر آب‌پخش نیز تصریح کرد: پیگیری‌های بسیار زیادی را از سال‌های پیش اعضای شورای روستایی و شهری آب‌پخش و همچنین مردم و دیگر فعالان آب‌پخشی در این زمینه داشته‌اند ولی مشکلات همچنان باقی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مشکل سند دار شدن زمین‌های شهر آب‌پخش بین چند دستگاه دولتی مانده است و اداره راه و شهرسازی، اداره بنیاد مسکن و منابع طبیعی ادعا می‌کنند که زمین‌های آب‌پخش متعلق به انها است.

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش ادامه داد: این دستگاه‌ها در ازای سند دار کردن زمین‌ها مبالغی را هم از مردم دریافت کردند و هم اکنون مردم با سردرگمی روبرو هستند و کسی به این مشکل مردم اهمیت نمی‌دهد و اگر ادعای این ادارات در مورد زمین‌های مردم درست است، پس مردم آب‌پخش در خانه‌های خود نماز و روزه ندارند.

[[{"fid":"4814","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر آب پخش نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی را برای سند دار کردن زمین‌های مردم شهر آب‌پخش داشته‌ایم و کارهای خوبی صورت گرفته است ولی اختلاف بین چند دستگاه دولتی مانع از نتیجه‌گیری مطلوب در این زمینه شده است.

حسن فریبرزی ادامه داد: منابع طبیعی در سال 80 حدود 700 هکتاراز اراضی شهر آب‌پخش را به راه و شهرسازی واگذار کرد ولی قبل از آن نیز در تفاهم‌نامه دیگری آن را به بنیاد مسکن واگذار کرده بود که این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای سنددار شدن زمین‌های آب‌پخش شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مشکلات باید توسط دستگاه‌های دولتی حل شود، خاطرنشان ساخت: هماهنگی و تعامل بین این دستگاه‌ها وجود ندارد و اقدام مناسبی برای حل این مشکل بسیار مهم مردم آب‌پخش صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر آب پخش با تقدیر از تلاش‌های شهردار اب‌پخش تصریح کرد: شهردار شهرهای کوچک بودن بسیار سخت است و با توجه به اینکه درآمدها پائین است و هزینه ها بالا است نمی‌توان به خوبی کارکرد ولی شهردار آب‌پخش با انگیزه بالا در این زمینه قدم برداشته است.

توسعه فرهنگی و ورزشی در آب‌پخش

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش نیز در این نشست اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی را در زمینه توسعه فرهنگی و ورزشی شهر آب‌پخش داشته‌ایم و اعتبارات مناسبی برای حمایت از فعالان این عرصه اختصاص داده‌ایم.

مهدی بحرانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه یکی از برنامه‌های بسیار مهم ما است که در این زمینه برنامه‌های خوبی را اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بخش ورزشی با حمایت های مناسبی که از تیم‌های ورزشی داشتیم شاهد درخشش ورزشکاران آب‌پخش هستیم که به عنوان مثال تیم شاهین آب‌پخش در صدر لیگ فوتبال استان قرار دارد.

[[{"fid":"4811","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"4812","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر