چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۶۷
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: استان بوشهر رتبه اول کشور در توانمندسازی سربازان وظیفه را کسب کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توانمندسازی اقشار مختلف مردم در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی به گسترش طرح‌های مهارت‌افزایی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از وظایف آموزش فنی و حرفه ای توانمندسازی یا مهارت آموزی به جوانان جویای کار فاقد مهارت است که طرح‌های متنوعی در این زمینه داریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت شاغلین، صنایع و صنوف برای حفظ اشتغال، ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید و صیانت از منابع انسانی از دیگر وظایف این سازمان است که هر کدام می تواند نقشی مهم در توسعه اشتغال استان داشته باشد.

دراهکی ادامه داد: آنچه که در برنامه‌های کلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای مورد توجه قرار دارد، این است که بتوانیم آموزش های هدفمند، اثربخش و براساس نیاز بازار کار را در استان بوشهر ارایه دهیم.

وی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها، اهتمام به ترویج فرهنگ مهارت آموزی با کمک اصحاب رسانه، نگاه عدالت محور به همه کارکنان در برقراری تسهیلات رفاهی، استاندارد سازی روش‌های اجرایی و آموزشی را از برنامه‌های اجرایی این مجموعه در سال گذشته عنوان کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر اجرای «طرح ایران مهارت» را از اولویت‌های مهم فنی و حرفه ای بوشهر ذکر و بیان کرد: بر اساس این طرح با تفاهمنامه بین ادارات کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای دانش آموزان شاغل به تحصیل در رشته های غیر از فنی و حرفه ای حداقل یک مهارت را در سال تحصیلی جدید آموزش می بینند.

دراهکی به طرح توانمندسازی سربازان وظیفه نیز اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در طرح قرارگاه مهارت آموزی که با همکاری نیروهای مسلح در حال اجرا است سربازان وظیفه نیز مهارت‌های لازم را در مدت خدمت فرامی گیرند که استان بوشهر در سال گذشته در این حوزه مقام اول کشور را بدست آورده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۸۵۰ دوره آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با تنوع ۳۸۸ مهارت فنی بر اساس نیاز بازار کار برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر