سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۷۲۱
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر به همراه جمعی از کارکنان این سازمان با حضور در منزل پیشکسوتان مداحی و عزاداری سنتی بوشهر، از این عزیزان تجلیل به عمل آوردند.

به گزارش فکرشهر، در حاشیه این دیدار، دکتر احمد بارگاهی با تاکید بر این‌که امروز عشق و علاقه جوانان و نوجوانان به مداحی و ذاکری آستان اهلبیت(ع)، حاصل تلاش‌های بی‌دریغ و خالصانه پیشکسوتان این عرصه بوده است، افزود: امروز با گذشت سالیان زیاد، هنوز هم پیشکسوتان مداحی وظیفه سنگینی در انجام رسالت مذهبی و فرهنگی دارند و به‌عنوان الگویی برای جوانان محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که اگر تجربه و اخلاق پیشکسوتان با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مداحان جوان همراه و همگام شود، مداحی سنتی بوشهر پویا خواهد ماند، افزود: خوشبختانه امروز جوانان مداح بوشهری با الگوپذیری از پیشکسوتان این عرصه، توانسته‌اند تا حدود زیادی آیین‌های سنتی عزاداری بوشهری را زنده نگهدارند.

دکتر بارگاهی در ادامه تاکید کرد که مداحان و خادمان اهلبیت (ع) از جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند تبارک و تعالی برخوردار هستند و احترام به این قشر را وظیفه خود می‌دانیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، سرپرست و کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در واپسین روزهای ماه صفر و به منظور بزرگداشت مقام مداحان و ذاکران اهلبیت (ع)، با آقای دریایی - پیشکسوت مداحی سنتی و همچنین محمد فتوت - نوحه‌سرای سنتی بوشهری دیدار و با اهدای گل و هدایایی از این دو پیشکسوت گرانقدر تجلیل کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر