سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سرمایه گذاری، گردشگری ومنابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: با توجه به قابلیت های این استان درحوزه گردشگری با تامین اعتبارات لازم طرح جامع گردشکری بوشهر تدوین می شود.به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بوشهر استانی ساحلی با ده ها بندر و جزیره دیدنی، آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و مناظر زیبا یکی از مناطق مهم کشور از نظر گردشگر پذیری به شمار می رود.
کد خبر: ۶۲۹۰
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: معاون سرمایه گذاری، گردشگری ومنابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: با توجه به قابلیت های این استان درحوزه گردشگری با تامین اعتبارات لازم طرح جامع گردشکری بوشهر تدوین می شود.

به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بوشهر استانی ساحلی با ده ها بندر و جزیره دیدنی، آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و مناظر زیبا یکی از مناطق مهم کشور از نظر گردشگر پذیری به شمار می رود.

وی، با بیان این که استان بوشهر در حوزه صنعت توریسم دارای قابلیت های مهمی است تصریح کرد: این استان با داشتن جاذبه های مهمی در حوزه گردشگری زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری در صنعت توریسم فراهم کرده است که تحقق این مهم در گرو ایجاد زیرساخت های لازم است.

معاون اداره کل صنایع میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان بوشهر گفت: توسعه هتل ها و رستوران های دریایی وساحلی، شهربازی آبی و ساحلی از جمله زیرساخت های گردشگری استان بوشهراست که در طرح جامع گردشگری گنجانده می شود.

امیرزاده گفت: همچنین با تامین اعتبارات لازم طرح جامعه گردشگری استان بوشهر تدوین می شود که زمینه های لازم برای توسعه گردشگری و احیا صنعت توریسم در این استان را فراهم خواهد کرد.

وی، اضافه کرد: بافت تاریخی بوشهر، بندر تاریخی سیراف، آثارباستانی، پارک های ملی دریایی نای بند و دیر- نخیلو، کوه و گنبدهای نمکی جاشک، جزایر خارگ و خارگو، تاسیسات عظیم صنعتی پارس جنوبی، نخلستانها و دشت های سرسبز ساحل زیبای خلیج فارس و دهها ظرفیت دیگر از جمله جاذبه های گردشگری بوشهر است که می تواند در جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم در این استان موثر باشد.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر یادآورشد: تاکنون دوهزارو350 اثر تاریخی در این استان شناسایی شده است که برخی از این آثار در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی بااشاره به این که زمینه ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف نیز فراهم می شود گفت: شرایط آب و هوایی استان بوشهر به گونه ای است که قابلیت میزبانی گردشگران بویژه در فصول پاییز، زمستان و بهار را دارد.

امیر زاده گفت: استان بوشهر علاوه بر داشتن سواحل زیبا و منحصر به فرد خلیج فارس، بازارهای ملوانی و تجاری در نقاط ساحلی بدلیل وجود فعالیت کشتی های مسافری با برپایی تورهای دریایی سفر به جزایر و بنادر و بازید از صید و صیادی می تواند درآمدهایی را برای سرمایه گذاران در این بخش فراهم کند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر