پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ورزش‌های بومی ومحلی قابل توجه‌ای است که با توجه به نقش این بازی‌ها درآمادگی جسمانی، توسعه دوستی، و افزایش وحدت بین دانش آموزان این بازی‌ها در مدارس احیا می‌شود.به گزارش فکرشهر، اصغر حصیری در نشست با کارشناسان تربیت بدنی و ورزش مدارس استان بوشهر با بیان اینکه احیا بازی‌های بومی و محلی در استعدادیابی دانش آموزان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، اظهار کرد: با ورود بازی‌های رایانه‌ای بسیاری از بازی‌های بومی و محلی به فراموش سپرده شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۹۹
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ورزش‌های بومی ومحلی قابل توجه‌ای است که با توجه به نقش این بازی‌ها درآمادگی جسمانی، توسعه دوستی، و افزایش وحدت بین دانش آموزان این بازی‌ها در مدارس احیا می‌شود.

به گزارش فکرشهر، اصغر حصیری در نشست با کارشناسان تربیت بدنی و ورزش مدارس استان بوشهر با بیان اینکه احیا بازی‌های بومی و محلی در استعدادیابی دانش آموزان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، اظهار کرد: با ورود بازی‌های رایانه‌ای بسیاری از بازی‌های بومی و محلی به فراموش سپرده شده‌اند.

وی با بیان اینکه احیا باری‌های بومی محلی نقش مهم و تاثیر پذیری در میان دانش‌‌آموزان دارد تصریح کرد: این بازی‌ها در مدارس علاوه بر ایجاد نشاط در دانش آموزان، سبب شناخت هرچه بهتر آنان با این بازی‌های می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه بازی‌های بومی محلی نقش مهمی در نشاط دانش‌آموزان دارد خاطر نشان کرد: بازی‌های بومی و محلی علاوه بر یک سرگرمی سالم،آمادگی جسمانی، دوستی، وحدت را بین دانش آموزان تقویت می‌کند.

حصیری افزود: وزارت آموزش و پرورش بر گسترش فعالیت‌های ورزشی همراه با شادمانی در مدارس تاکید دارد.

وی با بیان اینکه المپیاد درون مدرسه‌ای در استان آغاز می‌شود گفت: این المپیاد‌ها از 26 مهرماه در تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس سراسر استان بوشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: المپیادهای درون مدرسه‌ای با رویکرد مدرسه محوری ، استفاده از ظرفیت مدارس و توسعه ورزش و ارزش‌های ه اخلاقی برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت، نیز مهم‌ترین اهداف المپیاد‌های درون مدرسه‌ای را ارتقا مشارکت اولیا ، دانش آموزان و عوامل اجرایی مدارس نام برد و گفت: بهره گیری از توانمندی دانش آموزان در فضاهای ورزشی به ویژه ورزش‌های همگانی از اهداف برپایی المپیاد‌های درون مدرسه‌ای است.

حسن قلندری با بیان اینکه مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف و با توجه به امکانات و موقعیت جغرافیایی هر منطقه مهم است.
منبع:تسنیم


ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر