سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: مصرف زیاد قلیان یکی ازمشکلات و معضلات عمده استان بوشهر است طوری که مصرف این نوع دخانیات دراین استان سه برابر میانگین کشوری است.به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان به نقل از زینب دهداری درجلسه شورای سلامت افزود: مصرف این نوع دخانیات نقشی اثرگذار دربروز بیماریهای دیابت، فشار خون و انواع سرطان ها دارد.
کد خبر: ۶۳۱۲
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: کارشناس مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: مصرف زیاد قلیان یکی ازمشکلات و معضلات عمده استان بوشهر است طوری که مصرف این نوع دخانیات دراین استان سه برابر میانگین کشوری است.
به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان به نقل از زینب دهداری درجلسه شورای سلامت افزود: مصرف این نوع دخانیات نقشی اثرگذار دربروز بیماریهای دیابت، فشار خون و انواع سرطان ها دارد.

وی از وضعیت بیماری دیابت و فشار خون دراین شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: طبق آمارها از سال85 تا سال 92 نموداراین بیماریها رشد صعودی داشته و شهرستان دیلم رتبه اول را در بین شهرستان های استان بوشهر در این زمینه دارد.

این کارشناس بهداشتی افزود: بیماریهای قلبی وعروقی، سوانح وحوادث و سرطانها سه عامل اول مرگ ومیر دراین شهرستان شناخته شده که بیماری های قلبی و عروقی اولین رتبه را دربین این عوامل به خود اختصاص داده است.

وی مهمترین عوامل بوجود آمدن بیماریهای قلبی و عروقی را چاقی، بیماری دیابت، فشارخون، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی، مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب و نداشتن چکاب های منظم سالانه عنوان کرد.

وی گفت: هر فرد بویژه سالمندان باید چکاب های منظم سالانه داشته باشند زیرا برخی از بیماریها مثل قندخون و فشار خون تا مدت ها بدون علامت هستند که تنها با چکاب منظم می توان از سلامتی خود اطمینان حاصل کرد.

به گزارش فکرشهر، رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم با گرامیداشت روزجهانی سالمند گفت: در شهرستان دیلم دوهزار و521 سالمند شناسایی شده است.

عبدالحسین ناصری افزود: علاوه بر توجه به مسایل روحی و روانی و تکریمی که باید برای سالمندان مدنظر باشد، در زمینه بهداشتی نیز شبکه های بهداشت ودرمان دیلم، گناوه و بوشهر چهارسال است که برنامه مراقبت از این قشر را اجرا می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر