چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر گفت: با نصب شش دوربین کنترل سرعت هوشمند در محور بوشهر - برازجان این محورهم اکنون به این سامانه مجهز شده است.
کد خبر: ۶۳۵
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر گفت: با نصب شش دوربین کنترل سرعت هوشمند در محور بوشهر - برازجان این محورهم اکنون به این سامانه مجهز شده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از تسنیم، حمیدرضا علم در نشست ایمنی حمل و نقل و سوانح جاده ای با بیان اینکه تمامی جاده‌های استان بوشهر به دوربین کنترلی مجهز هستند اظهار کرد: اکنون دوربین‌های هوشمند جاده‌ای جایگزین دوربین‌های فعلی می‌شوند بگونه‌ای که شش دوربین  هوشمند و پیشرفته در محور بوشهر – برازجان نصب و فعال شده است.
وی تصریح کرد: این دوربین ها مستقیم به مرکز متصل هستند و از این طریق برگ جرایم رانندگی بطور مستقیم صادر و درب منازل متخلفان ارسال می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهربا بیان اینکه برای نصب این تجهیزات 10 میلیاردریال سرمایه‌گذاری شده است گفت: تا یکماه آینده با سرمایه‌گذاری  5 میلیارد ریالی جاده برازجان – دالکی مجهز به سامانه کنترل سرعت هوشمند می‌شود.

وی تصریح کرد:  دو دوربین دیگر بعد از تعطیلات نوروز در محورهای دالکی و گناوه نصب می‌شود.

علم اظهار کرد: در محور جدید گناوه که اخیرا افتتاح شده است برغم بالا بودن تعداد ترددها هنوز پایگاه امداد و نجات جاده ای و پاسگاه پلیس راه اندازی نشده است.

وی با اشاره به فرارسیدن نوروز خاطرنشان کرد: باتوجه به سفرهای نوروزی و بار ترافیکی در محورهای استان در ایام نوروز، برگزاری مانور بمنظور ایجاد آمادگی در نیروهای امدادرسانی در جاده ها در این ایام، در دستور کار قرار گرفت که این مانور در کیلومتر 20 محور گناوه برگزار شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت مانور امداد جاده ای در محورهای استان بوشهر برگزار شده که هر مانور در شرایط خاص و با ویژگی های متفاوت برگزار شده است.

علم افزود: باتوجه به بار ترافیکی محور برازجان، بوشهر و تشدید این بار ترافیکی در ایام نوروز، آخرین مانور در این محور و کیلومتر 20 گناوه برگزار شد تا بتوانیم نقاط ضعف را بررسی، تجزیه و تحلیل و برای رفع آنها اقدام کنیم تا در ایام نوروز مشکل چندانی در این زمینه نداشته باشیم.

وی با اشاره به عدم استقرار پایگاه امداد و نجات جاده ای در این محور تصریح کرد: تا نزدیکترین پایگاه امداد و نجات جاده ای به این محور فاصله زیادی هست و این امر امدادرسانی به حادثه دیدگان در این جاده را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

علم خواستار تسریع در جانمایی و احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور جدید گناوه شد و افزود: امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد استان ساخت این پایگاه هرچه سریع تر انجام شود ضمن اینکه نیازمند تجهیز پایگاه های آتش نشانی جاده های استان هستیم.

وی با ابراز نارضایتی از عدم اطلاع رسانی بموقع و مناسب به نیروهای امدادی گفت: ارتباط بی سیمی بین دستگاه های عملیاتی و امدادرسانی نیازمند بازبینی است و باتوجه به اهمیت بالای زمان در بحث امدادرسانی، نیروهای امدادی باید آموزش های لازم را در این زمینه فرابگیرند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر گفت: تجهیزات امداد و نجات جاده ای هلال احمر نیز محدود است و پایگاه ها کاستی هایی از جمله نبود جرثقیل دارند که امر امدادرسانی را با مشکل مواجه می کند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر