جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون اول رییس جمهور با اشاره به سفر اردیبهشت ماه گذشته اش به بوشهر می گوید در این سفر اطلاعات تکان دهنده ای شنیده است...
کد خبر: ۶۳۷۰
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: معاون اول رییس جمهور با اشاره به سفر اردیبهشت ماه گذشته اش به بوشهر می گوید در این سفر اطلاعات تکان دهنده ای شنیده است.

به گزارش فکرشهر، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از سامانه جامع امور گمرکی کشور یکی از دستاوردهای دولت الکترونیک را پیشگیری از مفاسد اقتصادی عنوان کرد و افزود: یکی از جاهایی که مفاسد اقتصادی زیادی داشتیم و از نقاط تاریک کشور است، موضوع گمرکات است؛ طوری که در سفر بوشهر بعضی اطلاعاتی به ما داده شد که بسیار تکاندهنده بود.

وی اضافه کرد: گمرک یکی از کلیدی ترین سازمان های ما برای گسترش تجارت خارجی است؛ در این مدت کوتاه گام هایی اساسی در این زمینه برداشته شده و مدت زمان و همچنین هزینه ترخیص کالا کاهش یافت.

به نوشته ایرنا، جهانگیری یکی از فعالیت های اساسی که باید درحوزه گمرکات انجام شود را «پنجره واحد» عنوان کرد و گفت:درمدت زمانی قبل گزارش هایی گرفته شد که براساس آن کامیون ها برای ورود یا خروج 70 روز در مرز معطل می شدند که ما برای حل این مساله دو تیم ارسال کردیم که آنها چنین مساله ای را تعیین می کردند در سفری به کرمانشاه که اخیرا انجام شد این مساله مرتفع شد.

معاون اول رییس جمهور در خاتمه تصریح کرد:درگذشته برخی برای واردکردن کالاهایی از مرجع می گرفتند تا در بازار آن کالاها را عرضه کنند اما مشاهده شده است که برخی کالاهای دیگری وارد کردند و برخی هنوز شرکت هایشان شناسایی نشده است که با تشکیل سامانه های الکترونیکی کل مسیر در کنترل گمرک قرار می گیرد و از تکرار چنین مساله هایی جلوگیری می شود.

این گزارش می افزاید: تابستان سال گذشته اختلاس میلیاردی گمرک بوشهر رسانه ای شد، تخلفی که براساس اعلام کرباسیان رییس کل گمرک ایران طی 6 سال با جعل اسناد رخ داده است.

آخرین رقم اعلام شده در این خصوص قریب 90 میلیاردتومان بوده است، ضمن اینکه چندی پیش رییس کل دادگستری استان نیز با تایید فرار متهم ردیف اول به خارج کشور، گفته بود: این پرونده در مرحله نهایی تحقیقات و صدور دادخواست قضایی است.

منبع:خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر