سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت:  با توجه به اینکه حوادث و سوانح طبیعی زمان معین و مشخص ندارد، لازم است برای مقابله با اینگونه حوادث بودجه‌های لازم برای استان بوشهرمصوب شود. به گزارش فکرشهر ، شاپور رستمی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر حوادث طبیعی در استان بوشهر وجود دارد گفت: سیل، طوفان، زلزله، خشکسالی از بحران‌های مهم در حوادث طبیعی است که در استان بوشهر مشاهده می‌شود. 
کد خبر: ۶۳۹۶
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت:  با توجه به اینکه حوادث و سوانح طبیعی زمان معین و مشخص ندارد، لازم است برای مقابله با اینگونه حوادث بودجه‌های لازم برای استان بوشهرمصوب شود.
 
به گزارش فکرشهر ، شاپور رستمی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر حوادث طبیعی در استان بوشهر وجود دارد گفت: سیل، طوفان، زلزله، خشکسالی از بحران‌های مهم در حوادث طبیعی است که در استان بوشهر مشاهده می‌شود.
 
وی، با تاکید برآموزش همگانی در زمینه مقابله با  بلایای طبیعی افزود: استان بوشهر با توجه به اینکه سالانه حوادثی مانند سیل، زلزله و طوفان در آن به وقوع می‌پیوندد لازم است تمامی مردم نحوه مقابله با آن برای امداد رسانی به آسیب دیدگان آموزش ببینند تا خسارت و تلفات این حوادث کاهش یابد.
 
رستمی، حوادث پرتوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر افتخار میزبانی از نخستین نیروگاه اتمی کشور دارد بروز حوادث پیرامون این مرکز انرژی از جمله حوادث پرتوی باید پیش بینی کرد.
 
معاون استاندار بوشهر، بر توجه به آموزش‌های لازم در این حوزه تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های آموزشی در حوزه دفاع پرتوی و هسته‌‌‌ای استان بوشهر یک ضرورت است و باید در این زمینه تلاش لازم صورت بگیرد.
 
رستمی، با تاکید بر تعیین وظایف دستگاههای ذیربط در حوادث هسته‌ای افزود: نقش هر دستگاه باید در قالب یک کتابچه‌ای مشخص و به آَنان ابلاغ شود.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر افتخار میزبانی نیروگاه اتمی دارد برای مواقع و شرائط بحرانی، باید مکانی برای اسکان اضطراری حوادث هسته‌ای در استان بوشهر ایجاد شود.
 
عبدالکریم شعبان‌زاده با بیان اینکه امدادگران استان بوشهر تمامی آموزش‌های امدادی در حوزه‌های گوناگون فرا گرفته‌اند ادامه داد: با توجه به اهمیت مقابله با بحران در شرائط اضطراری باید آگاهی بخش و آموزش در دستور کار دست اندرکاران قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه امدادگران هلال  احمر بوشهر آموزش‌های لازم برای مقابله با بحران هسته‌ای فرا گرفته‌اند تصریح کرد: 40 نفر از امدادگران در کلاس‌های آموزشی مقابله با بحران هسته‌ای شرکت کرده‌اند که مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر هنوز گواهینامه شرکت در این دوره صادر نکرده‌اند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر نیز گفت:  با توجه به اینکه نیروگاه اتمی از افتخارات این نظام در استان بوشهر قرار دارد مرکز درمان و بیمارستان هسته‌ای در بوشهر طراحی شده است.
 
 عبدالرحیم دادجو با بیان اینکه مرکز درمان هسته‌ای در استان بوشهر ایجاد می‌شود افزود: ساخت مرکز درمان و بیمارستان هسته‌ای در طرح جامع هسته‌ای تدارک دیده شده است.
 
 وی با بیان اینکه بیمارستان هسته‌ای کشور در بوشهر با زیربنای 7هزار و 700 متر مربع ساخته می‌شود ادامه داد: برای ایجاد ساختمان این بیمارستان 200 میلیارد ریال برآورد شده است.
 
 معاون پژوهشی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور هم بیان کرد: با توجه اینکه کشورمان از نقاط بلاخیز محسوب می‌شود و درآن حوادث گوناگون طبیعی هرسال رخ می‌دهد طرح جامع خطرپذیری استانها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می‌شود.
 
سعیدمحمد صبوری وظیفه این پژوهشکده را تحقیق و بررسی در زمینه سوانح طبیعی در استانهای مختلف دانست و گفت: با توجه به اینکه استانهای مختلف دارای حوادثی خاص و طبیعی هستند طرح جامع خطرپذیری استانها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می‌شود.
 
معاون پژوهشی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور با بیان اینکه طرح مطالعات خطر پذیری استانها اکنون در دست تهیه است گفت: استانهای مرکزی، زنجان و بوشهر اکنون طرح مطالعات خطرپذیری آنها در دست مطالعه است که در این طرح آسیب‌ها و بلایای طبیعی این استانها شناسایی می‌شود.
 
مدیر بخش مقاوم سازی و بازسازی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور هم گفت: طرح مطالعاتی مقاوم‌سازی 700 مدرسه مربوط به 23 استان کشور و 140 تقاطع و پل‌ درگستره تهران اجرا شده است.
 
به نوشته پرتال استانداری مرتضی جعفری، با بیان اینکه در پژوهشکده سوانح طبیعی کشور طرح جامع مدیریت خطرپذیری استانها در دستور کار قرار دارد افزود: ازطرح جامع خطر پذیری استان مرکزی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی 22 مهرماه رونمایی می‌شود.
 
وی، با بیان اینکه طرح مطالعاتی جامع خطرپذیری استان بوشهر در حال اجرا است تصریح کرد: در استان بوشهر هرساله شاهد وقوع حوادثی ماند سیل، زلزله و خشکسالی هستیم که با تدوین طرح  مطالعاتی جامع خطرپذیری در این استان، بسیاری از بلایای طبیعی کاهش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر