سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۵۸
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با حمایت‌های دولت در سال گذشته و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی غیرفعال کشور به مدار تولید بازگشته که از شمار ۸۰۰ واحد مربوط به سال جاری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محسن صالحی‌نیا در بازدید از  شهرک صنعتی بوشهر افزود: ۸۴۰ شهرک صنعتی درکشور وجود دارد که در مجموع بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: اکنون ۲۲ تا ۲۳ درصد این واحدهای تولیدی به دلایل مختلف از جمله نقدینگی، مالیات و بیمه غیر فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران ادامه داد: در این ارتباط برنامه دولت بکارگیری ظرفیت‌های موجود برای فعال کردن این واحدهای تولیدی است که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد از سال گذشته تاکنون در به چرخه تولید بازگشته‌است.

وی در ارتباط با خوشه‌های صنعتی اظهارداشت: این خوشه‌ها دارای ظرفیت خوبی در زمینه تولید هستند که تمامی فعالیت‌ها از مراحل مطالعات شناختی تا شکل‌گیری نهایی درآنها انجام می‌گیرد.

صالحی‌نیا یادآور شد: اکنون ۹۹ خوشه صنعتی در کل کشور وجود دارد که جشن صدمین آن تا ماه آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف‌گذاری‌ها برای ایجاد ۴۰۰ خوشه صنعتی است و در این بین خرما و آبزیان از مهمترین خوشه‌های صنعتی است که تاکنون تشکیل شده‌است.

صالحی‌نیا با اشاره به فعالیت حدود ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان بوشهر افزود: در این استان در کنار صنایع بزرگ نفت و گاز و دریایی، واحدهای تولیدی متوسط و کوچک فراوانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که باید برای رونق تولیدشان به آنها کمک کرد.

وی گفت: در این زمینه در کارگروه‌های رفع موانع تولید استانی و در صورت لزوم در کارگروه‌های کشوری نسبت به حل مشکلات این واحدها اقدام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر