سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۸۱
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

فکرشهر ـ ایمان باقرزاده: بیست و یکمین مانور زلزله همزمان در سراسر کشور و با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور » در دبیرستان حجاب نظرآقا بخش سعدآباد برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، در این مراسم، سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد گفت: با توجه به موقعیت کشور عزیزمان ایران و احتمال خطرات و حوادثی چون سیل و زلزله، لازم است همه افراد جامعه حداقل آموزش های لازم را بدانند تا در مواقع ضروری بتوانند از افزایش خطر و خسارات جلوگیری کنند.

وی گفت: مانور زلزله نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر است؛ لذا باید با آموزش های درست و اصولی دانش آموزان، بهترین تصمیمات را عملیاتی کرد.

اسماعیل علی پور افزود: هدف از برگزاری مانور زلزله که امروز به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می شود، تغییر و تبدیل رویکرد جامعه از حالت انفعال و کمک گیرنده در حوادث، به جامعه ای فعال که قادر است خود امدادی و دگر امدادی کند، است.

وی اضافه کرد: با تکرار و استمرار این آموزش ها و مانورها، ترس ناشی از ناگهانی بودن زلزله و پیامدهای آن، مثل اضطراب، شوک و دلهره در بین دانش آموزان از بین رفته و ضمن حفظ آمادگی خود  و انتقال آموخته های خود به سایر اعضای خانواده، در هنگام وقوع زلزله، آرامش و خونسردی خود را برای تصمیم گیری و اجرای نکات ایمنی که مهمترین رکن نجات فرد و اجتماع است، حفظ می کنند.

به گزارش «فکرشهر»، این مراسم حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار، سرپرست اداره آموزش و پرورش، شورای اسلامی، دهیاری، مسوولین ادارات آب، برق و گاز، نیروی انتظامی، حوزه بسیج دانش آموزی، مراکز بهداشتی درمانی، هلال احمر و... برگزار شد.

گزارش تصویری اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر