پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار بوشکان گفت: امورعشایر و سایر مسوولان مرتبط ازاسکان عشایر در مسیر آبراه ها و دره های فصلی برای مصون ماندن از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و در نقاط ایمن اسکان یابند.به گزارش فکرشهر، سید کاظم موسوی روز شنبه در نشست با مسوولان دشتستان افزود: با توجه به نزدیکی ورود عشایر کوچرو به مناطق قشلاقی استان بوشهر باید قبل از اسکان و استقرار آنها برای صیانت از جان و مال این قشر زحمتکش تلاش کرد.
کد خبر: ۶۴۳۰
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: بخشدار بوشکان گفت: امورعشایر و سایر مسوولان مرتبط ازاسکان عشایر در مسیر آبراه ها و دره های فصلی برای مصون ماندن از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و در نقاط ایمن اسکان یابند.

به گزارش فکرشهر، سید کاظم موسوی روز شنبه در نشست با مسوولان دشتستان افزود: با توجه به نزدیکی ورود عشایر کوچرو به مناطق قشلاقی استان بوشهر باید قبل از اسکان و استقرار آنها برای صیانت از جان و مال این قشر زحمتکش تلاش کرد.

وی اضافه کرد: دشتستان از شهرستان هایی است که بیشترین عشایر استان بویژه با آغاز فصل قشلاق را در خود دارد و بخش بوشکان از جمله مناطقی است که آبراه هاو دره های تندی دارد که در فصل بارش طغیان کرده و خطرآفرین هستند.

موسوی اضافه کرد: عشایر نیز به دلیل وجود مراتع و آب در حاشیه این دره ها در این مناطق بیشتر مستقر می شوند هر ساله خسارت های جانی و مالی فراوانی در فصل زمستان متحمل شده اند.

وی اظهار کرد: همچنین باید برای تسهیل در خدمات رسانی امنیتی وانتظامی و مدیریت و امدادرسانی بموقع در زمان بحران با برنامه ریزی مناسب خانوارهای عشایری در نقاط امن متمرکز کرد.

بخشدار بوشکان بیان کرد: عشایر این بخش به دو دسته اسکان یافته دایم که در روستای ایلشهر ساکنند و عشایر کوچرو که در 9 نقطه از دشت فاریاب، شاه پسرمرد، ایلشهر و دشت بوشکان به مدت پنج تا شش ماه مستقر می شوند. 

موسوی مسائل بهداشتی، آموزشی، تامین امنیت، روشنایی، بهسازی معابر درون روستایی و ایل راه ها، تامین امکانات سوخت و آب شرب را از مهمترین نیازمندی های عشایر در زمان استقرار در منطقه دانست. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر