سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جشنواره صبحانه سالم و با نشاط صبح روز یکشبنه در مدارس استان بوشهر برگزارشد.به گزارش فکرشهر، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی غذاهای سالم به دانش آموزان و ترویج فرهنگ استفاده نکردن از فست فودها است.عبدالرحیم موجی جشنواره صبحانه سالم در دبستان باهنر بوشهر افزود: با تغذیه سالم و مفید می توان نسلی سالم با روحیه ای با نشاط و جسمی سالم داشته باشیم.یک پزشک متخصص تغذیه در این جشواره گفت: با توجه به اینکه کودکان در سن رشد هستند توجه به استفاده از تغذیه ای سالم و مقوی ضروری است.
کد خبر: ۶۴۶۸
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۰

فکرشهر: جشنواره صبحانه سالم و با نشاط صبح روز یکشبنه در مدارس استان بوشهر برگزارشد.
به گزارش فکرشهر، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی غذاهای سالم به دانش آموزان و ترویج فرهنگ استفاده نکردن از فست فودها است.

عبدالرحیم موجی جشنواره صبحانه سالم در دبستان باهنر بوشهر افزود: با تغذیه سالم و مفید می توان نسلی سالم با روحیه ای با نشاط و جسمی سالم داشته باشیم.

یک پزشک متخصص تغذیه در این جشواره گفت: با توجه به اینکه کودکان در سن رشد هستند توجه به استفاده از تغذیه ای سالم و مقوی ضروری است.

دکتر سعید نجف پور افزود: روشهای غلط تغذیه ای در جامعه امروز باعث توقف رشد، افزایش وزن و کوتاهی قد می شود که این امر در جامعه مشهود است.

وی اضافه کرد: باید به بچه ها آموخت به جای استفاده از کیک و بیسکویتهای شیرین که باعث افزایش قند، اضطراب و بیحالی در بچه ها می شود از گروه های غذایی نان و غلات، شیر و سایر لبنیات استفاده کنند.

نجف پور اظهارکرد: گروه غذایی گوشت یکی از مقوی ترین گروه های غذایی است که بی میلی برخی بچه ها به گوشت قرمز کم خونی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: گروه غذایی میوه جات دارای آنتی اکسیدانهای مختلف و ضد سرطان و گروه غذایی سبزیحات نیز از جمله گروههای غذایی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

نجف پور با اشاره به اینکه امروز فشار خون بالا و پوکی استخوان در بین بچه ها زیاد شده است افزود: داشتن رژیم غذایی مناسب از بروز بسیاری بیماریها جلوگیری می کند بنابراین باید فرهنگ مصرف غذاهای مناسب و استفاده نکردن از فست فودها و تنقلات شور در جامعه ترویج داده شود. 

وی اظهارکرد: زودخوابیدن منجر به ترشح مناسب هورمون رشد و شادابی و خوش اشتهایی را برای بچه ها به دنبال دارد.

نجف پور یادآور شد: به دلیل مصرف بیش از حد کیک و بیسکویت در جامعه امروز بیماری دیابت در ایران دو تا سه برابر جهان است و این امر خطری برای نسل آینده به شمار می رود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر