دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۴۸۰
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بوشهر گفت: 5 سال از زمان اجرای طرح کاداستر می گذرد ، طرحی که تنها راه مبارزه با زمین خواری ، دریا خواری و کوه خواری است اما تخصیص کم اعتبارات مانع از روند اجرای مطلوب طرح شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما،  سید محمد هاشمی مقدم در مراسم معرفی مدیر جدید ثبت اسناد و املاک استان افزود: امسال سال آخر اجرای طرح است ولی حدود 20 درصد طرح اجرا شده است.

وی گفت: زمینه های اجرای طرح را دولت و مجلس باید فراهم کنند و در بودجه سالانه اعتبارت آن پیش بینی شود. به میزانی که در این چند ساله اعتبار پیش بینی شد طرح کاداستر اجرا شد و آمادگی لازم را برای به نتیجه رسیدن طرح داریم.

رئیس کل دادگستری استان هم گفت: امنیت یکی از مقوله هایی ست که وقتی به مفهوم واقعی آن برسیم زمینه رشد و توسعه همه جانبه را در جامعه بوجود می آید.

علی جمادی افزود: امنیت قضایی زیر بنای همه بخش هاست و امنیت سیاسی اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

وی گفت: براساس بررسی ها بیشتر پرونده ها ریشه در اختلافات ملکی دارد. اگر در  مشخص کردن حدود املاکی که در اختیار مردم  و ادارات  بعنوان مالک است اسناد مالکیت به گونه ای باشد که امکان تعرضی نباشد دعاوی و اختلافات در مراجع قضایی به حداقل می رسد.

جمادی افزود: با انجام اقدامات موثر سازمان ثبت اسناد و املاک  دعاوی در خصوص مالکیت ها نسبت به یک دهه گذشته کمتر شده است و این بیانگر امنیت قضایی در استان است.

وی گفت: استان بوشهر یکی از استان های موفق در زمینه حبس زدایی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به واگذاری ساختمانی به نام سردفتران در بوشهر گفت: اگر می خواهیم کارها به نتیجه برسد باید ازظرفیت کانون های مدنی استفاده کرد.

در این مراسم از خدمات پیر هادی مدیر پیشین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قدردانی و سعید محوری به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر