سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۵۴۶
پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: سرتیپ دوم سیدتیمور حسینی گفت: طرح زمستانی پلیس راه از ۲۰ آذر آغاز شده که ۱۲۰ پاسگاه پلیس راه در محور‌های سردسیر و ۱۱۰ گردنه برف‌گیر سراسر کشور استقرار و رفت‌وآمد دارند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی کشور در کمیته مدیریت ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان بوشهر با اشاره به این‌که سهم استان بوشهر از جمعیت، طول راه‌ها، شمار ترددها، پاسگاه‌های پلیس راه، نیروی انسانی و خودرو و امکانات ۲ درصد کشور است، افزود:، اما سهم استان از نظر تصادفات جاده‌ای ۳ درصد است که باید دلایل این افزایش آسیب‌شناسی و کاهش داده شود.

سرتیپ‌دوم سیدتیمور حسینی اضافه کرد: از ۱۵۰ محور پرخطر کشور، چهار محور در استان بوشهر است. در هشت ماه امسال میزان تردد در جاده‌های کشور ۱۲/۳ افزایش داشته که این آمار در استان بوشهر ۳/۷ افزایش داشته است.

او با اشاره به این‌که استان بوشهر یک استان راهبردی و حساس است، گفت: برای بازسازی و نوسازی ناوگان پلیس راه و امنیت رفت‌وآمد در مسیر‌های استان بوشهر، به‌زودی تعداد قابل توجهی خودرو در اختیار پلیس راه استان قرار می‌گیرد.

فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی کشور درباره خودرو‌های شوتی هم گفت: رانندگان خودرو‌های شوتی که با سرعت‌های غیرمجاز رانندگی می‌کنند و تصادفات زیادی به‌بار می‌آورند نه‌ تنها به خود بلکه با سلامت و امنیت دیگران بازی می‌کنند و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازند. مطالبه جامعه، داشتن شرایط ایمن و آرام در محورهاست.

سردار حسینی به رانندگان این خودرو‌ها هشدار داد: پلیس با هر تخلفی از جمله سرعت غیرمجاز برخورد خواهد کرد. سامانه‌های شماره‌گذاری و ثبت شکایت سیستمی این خودرو‌ها را ثبت می‌کنند و خودرو‌هایی که بیش از سه مورد تخلف حادثه‌ساز داشته باشند با اخذ دستور قضایی می‌توان آن‌ها را تا ۱۰ روز توقیف کرد و پس از ترخیص در صورت تکرار، مجازات‌های سنگین‌تری برای آن‌ها پیش‌بینی و اعمال خواهد شد.

او ادامه داد: این رانندگان بدانند تخلفات آن‌ها از دید پلیس پنهان نمی‌ماند و باید منتظر برخورد جدی پلیس متناسب با رفتار‌های پرخطر خود باشند و این کار حتماً انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر