پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۶۷۶
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: کار برداشت میگوی پرورشی از ۱۰ سایت فعال در استان بوشهر به پایان رسید و ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن محصول در استان تولید شد.

به گزارش فکرشهر، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: این میزان میگوی پرورشی با ذخیره سازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در چهار هزار و ۱۶۴ استخر پرورشی در سطح پنج هزار و ۱۲۸ هکتار  برداشت و تولید شده است.

صغری اشرف روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود:این میزان تولید میگوی پرورشی نسبت به تولید ۲۳ هزار تنی سال گذشته هزار و ۲۰۰ تن کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: هرچند قرار بود امسال پروژه پرورش میگو در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار در استان انجام و پیش‌بینی تولید ۲۷ هزار تن محصول شده بود ولی به دلیل افزایش قیمت برخی نهاده‌ها و کامل نشدن زیرساخت‌های لازم زمین‌های پیش‌بینی شده برای تولید امسال آماده نشد و تنها پنج هزار و ۱۲۸ هکتار به زیر کشت رفت.

اشرف ادامه داد: همچنین بروز بیماری لکه سفید در برخی سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر باعث شد پرورش دهندگان از بیم اینکه محصول خود را از دست دهند اقدام به برداشت محصول در وزن‌های پائین کردند که این امر در میزان تناژ تولید تاثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: با وجود همه مشکلاتی که پرورش دهندگان استان بوشهر در پروسه پرورش میگو امسال پشت سر گذاشتند اما باز هم این استان با تولید ۲۱هزار و ۷۶۷ تن همچنان در تولید این آبزی پیشرو  و به‌ عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور به شمار می‌رود.

اشرف اضافه کرد: پارسال ۲۳هزار تن میگوی پرورشی در سطح چهار هزار و۸۵۰ هکتار در استان بوشهر تولید شد.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: بوشهر از جمله استان‌های مهم آبزی‌پروری کشور است که سالانه بیش از ۶۰ درصد کل تولید این آبزی را به خود اختصاص میدهد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی به کشورهای چین، روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر  می شود که افزون بر ارز آوری این صنعت نقشی مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر