سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سرمایه گذاری، گردشگری و منابع اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر زیر ساخت‌های مهمی در مهاجرت پرندگان و زیرساخت‌های بوم‌گرایی دارد گردشگری در این حوزه‌ها فعال می‌شود.
کد خبر: ۶۵۸۸
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۸

فکرشهر: معاون سرمایه گذاری، گردشگری و منابع اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر زیر ساخت‌های مهمی در مهاجرت پرندگان و زیرساخت‌های بوم‌گرایی دارد گردشگری در این حوزه‌ها فعال می‌شود.

به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده صبح امروز در نشست با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهرو فعالان حوزه گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای زیرساخت‌های مهم توریسم دارد اظهار کرد: استان بوشهر دارای زیستگاههای پرندگان مهاجر وکنار آبچر است که این خود می‌تواند زمینه حضور توریسم را در استان افزایش دهد.
وی با اشاره به  بوم‌گردی در استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای زیرساخت‌های بوم‌گردی از جمله بافت تاریخی بوشهر و روستاهای زیبا وقابل وصف دارد که باید این مهم فعال شود.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بوشهربا بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم بافت تاریخی بوشهر بهترین روش برای افزایش جذب گردشگر داخلی و خارجی است افزود: بافت تاریخی بوشهر که منازل و ابنیه‌های آن در 38 هکتار بنا شده با جلوه و منظر خلیج فارس و معماری زیبا و منحصر به فرد جاذبه‌های مهمی برای گردشگری فراهم کرده است که این بافت باید در قالب بوم‌گردی به گردشگران شناسانده شود.

امیرزاده ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی روشی مناسب برای جذب گردشگر خواند و تاکید کرد: ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در مقایسه با ساخت هتل بسیار مقرون به صرفه و زودبازده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای موسیقی محلی، ارائه غذای محلی، استقبال از گردشگران با لباس محلی، اقامت و برپایی تور از ویژگی‌های راه اندازی این نوع اقامتگاه‌هاست.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر با نگاهی به همگرایی و هماهنگی بین محیط زیست، منابع طبیعی و اکوتوریسم بوم‌گرایی را یک سفر مسئولانه توصیف کرد و گفت: با راه‌اندازی تورهای گردشگری با نگاه به پرندگان مهاجر و زیست‌گاه دیگر جانواران، توریسم و گردشگر ضمن اینکه از طبیعت زیبا لذت می‌برد زمینه حفاظت از محیط زیست و زیستگاههای پرندگان فراهم می‌کند.

امیرزاده با اشاره به درآمدزایی در حوزه بوم‌گردی تصریح کرد: بوم‌گردی در بوشهر ضمن اینکه می توان از ظرفیت‌های طبیعی استفاده کرد با آموزش‌های لازم زمینه محیط زیست سالم و در آمدزایی را برای مردم منطقه به همراه دارد.

وی، فصل پاییز را فصل مهاجرت پرندگان بر شمرد و گفت: پرنده نگری موضوع مهمی است که می‌تواند گسترش صنعت  اکو توریسم ، توسعه گردشگری‌، حفظ محیط زیست و ارتقا فرهنگ بومی را به همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر