سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۰۴۹
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشوردر بوشهر گفت : یکی از مشکلات باقی مانده در برخی از بنادر کشور از جمله بوشهر ، رسوب برخی از کالاها مانند وسایل نقلیه یا خودروهایی است که از سالها قبل وارد بندر شده است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، بابک دین پرست در بازدید از بندر بوشهر افزود: ا ز  حدود 5  هزار و صد خودرو در بنادر بوشهر ، هرمزگان و خوزستان چیزی حدود هزار و 160 خودرو آن در بندر بوشهر به علت برخی ممنوعیت های قضایی یا عملیات ترخیصی  باقی مانده است.

وی با بیان اینکه  در نامه ای به رئیس جمهور  این مشکلات  منعکس شده است گفت : با دستور رئیس جمهور به وزیر امور اقتصادی و دارایی  قرار بر این شده است که همه جوانب موضوع بررسی شود و دستگاههایی مانند وزارت صمت ، نیروی انتظامی و گمرک در مورد خودروها تعیین تکلیف کنند.

دین پرست افزود: اگر قرار باشد این خودروها به کشور مبدا بازگردند و یا  ترخیص شوند باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در ادامه بنادر را یکی از ظرفیت های خوب برای توسعه صادرات و واردات عنوان کرد و گفت : برای اینکه بتوانیم از ظرفیت بندر بوشهر به خوبی برای ورود کالاهای اساسی  استفاده کنیم باید عمق بندر را به 13 تا 14 متر برسانیم تا امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ فراهم شود.

دین پرست در ادامه سفر خود از برخی  واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر