چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۹۰۱
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سد رئیسعلی دلواری در بارندگی‌های سال آبی جاری ۱۱۱ میلیون مترمکعب آب ذخیره کرده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی در بررسی تاسیسات سد رئیسعلی دلواری برای آمادگی در برابر سیلاب‌های احتمالی در فصل زمستان بیان کرد: این سد به عنوان بزرگترین سد استان بوشهر با حجم مخزن ۶۹۵ میلیون مترمکعب، با بارندگی‌های مناسب امسال اکنون ۲۹۳ میلیون مترمکعب آب در مخزن این سد وجود دارد که این میزان در زمان مشابه پارسال ۱۵۳ میلیون مترمکعب بوده است.

وی حجم کل آبگیری سد رییسعلی دلواری در سال آبی جاری را ۱۱۱ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: از مهرماه تا کنون ۵۴ میلیون مترمکعب از آب این سد برای تامین نیاز‌های کشاورزی و زیست‌محیطی رهاسازی شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر ابراز امیدواری کرد: در صورت تحقق بارش‌های زمستانه و آبگیری مناسب سد، بخش کشاورزی پایین دست، فصل تابستان را بدون مشکل خاصی سپری کند.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز در بازدید از بند سنگی-ملاتی محور ۱۴ شبانکاره گفت: این بند با هدف کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل رسوب و آبخیزداری در دست ساخت است.

جمشید تویل افزود: این بند باعث حفاظت و جلوگیری از بروز خسارت سیلاب به شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره می‌شود.

وی اضافه کرد: تا کنون در زمینه ساخت جاده دسترسی، تجهیز کارگاه، خاکبرداری پی و بدنه، هفت هزار متر مکعب اجرای سنگ و ملات، ساخت حوضچه آرامش و بتن ریزی بخشی از شوت سرریز اقداماتی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر پیشرفت بند محور ۱۴ شبانکاره را ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح ۷۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود که در مدت ۱۲ ماه به دست پیمانکاران بومی استان بوشهر اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر