جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۲۰۲
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پارسال ۲۰ هزار پرونده در کمیسیون‌ها داشتیم که در بخش قصور پزشکی، ۴۶ درصد پرونده‌ها منجر به اثبات قصور پزشکی شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عباس مسجدی امروز در سفر به استان بوشهر از اداره کل پزشکی قانونی استان بوشهر و مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های دشتستان و گناوه بازدید کرد و از مشکلات این مراکز مطلع شد.

وی در حاشیه این بازدید‌ها بیان کرد: پارسال ۲۰ هزار پرونده در کمیسیون‌ها داشتیم که در بخش قصور پزشکی، ۴۶ درصد پرونده‌ها منجر به اثبات قصور پزشکی شد.

وی عمده قصور را در بخش‌های پزشک عمومی، جراحی، زنان و زایمان و دندانپزشکی عنوان کرد و از پزشکان خواست ضمن رعایت اخلاق حرفه‌ای و خدمت رسانی، تلاش کنند میزان قصور کاهش یابد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: مهم‌ترین چالش سازمان پزشکی قانونی به عنوان تخصصی‌ترین سازمان حوزه پزشکی زیر مجموعه قوه قضائیه نداشتن مرکز در ۱۵۰ شهرستان است.

وی ادامه داد: مردم باید دست کم ۸۰ کیلومتر را طی کنند تا به نخستین مرکز پزشکی قانونی برسند.

مسجدی افزود: یکی از خواسته‌های ما این است که عدالت در دسترسی مردم به خدمات پزشکی قانونی رعایت شود و امیدواریم دولت و مجلس کمک کنند تا در آینده نزدیک بتوانیم مراکز جدید را دایر کنیم.

مسجدی گفت: برهمین اساس امروز مرکز پزشکی قانونی شهرستان جم افتتاح شد و مرکز پزشکی قانونی عسلویه نیز تا پایان سال یا اوایل سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی دیگر چالش جدی این سازمان را کمبود نیروی متخصص و پشتیبان عنوان کرد و افزود: طبق برنامه توسعه ششم می‌توانیم سالانه ۲۰۰ نیروی متخصص و پشتیبان جذب کنیم که با توجه به مشکلات اعتباری امسال نتوانستیم حتی یک نفر را جذب کنیم و تلاش می‌کنیم با حمایت مجلس و دولت سال آینده بتوانیم نیرو بگیریم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: با جذب نیرو‌های جدید می‌توان به شهرستان‌هایی که نیرو کم دارند کمک کرد یا در مناطقی که مرکز پزشکی قانونی ندارند، مرکز راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی پایه بودجه‌ای ضعیفی دارد، گفت: از همکاران اجرایی در سازمان برنامه و بودجه و مجلس خواسته‌ایم که به این موضوع بیشتر توجه کنند.

مسجدی بیان کرد: پزشکان ما پارسال، ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی (۸۵ درصد در زمینه معاینات، ۱۰ درصد در بخش آزمایش و پنج درصد هم در زمینه اجساد) داشته‌اند یعنی هر پزشک ما دو و نیم برابر استاندارد کاری خود خدمت می‌کند و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته بتوانیم بخشی از مشکلات در این زمینه را کاهش دهیم.

وی گفت: این سازمان در حوزه اعتبارات بخاطر نوپابودن به نسبت سایر دستگاه‌ها، پایه بودجه ضعیفی دارد که در این زمینه از سازمان مدیریت برنامه و بودجه و مجلس درخواست حل این موضوع شده‌ایم.

مسجدی بیان کرد:  آشنا شدن با ظرفیت‌های استان بوشهر، بهره‌گیری توانایی عملی همکاران در مسایل ملی و آشناشدن با چالش‌ها و مشکلات این استان در حوزه پزشکی قانونی از جمله اهداف سفر به استان بوشهر و شهرستان گناوه است. 

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر