سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نطق پیش از دستور مجلس عنوان شد:
رئیس جمهور به قول خود عمل کند/ مذاکره هسته ای با ایران نتیجه ایستادگی و تلاش اصولگرایان است/ کاش خانم ابتکار در کنار حمایت های جدی از حیوانات، از مردم چغادک هم حمایت می کرد...
کد خبر: ۶۸۰۷
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی طی نطقی نسبت به افشاگری رییس جمهور درباره ارتباط بورسیه های غیرقانونی دولت سابق با استیضاح وزیر علوم واکنش نشان داد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم جمیری روز چهارشنبه در نطق پیش از دستور مجلس با بیان اینکه رییس جمهور بجای پرداختن به مباحث مذکور به دغدغه های اساسی مردم توجه نماید، گفت: ایشان باید قول خود مبنی بر این که ستادهای تبلیغاتی دخالت در تصمیمات نخواهند داشت عمل نماید.

گزیده نطق جمیری را در ادامه می خوانید:

*رئیس جمهور محترم، باید قول خود مبنی بر این که ستاد های تبلیغاتی دخالت در تصمیمات نخواهند داشت عمل نماید زیرا صداقت در گفتار و رفتار، ضروری ترین امر برای متولیان امور بویژه معتمدین و منتخبین مردم است.

*مهمترین موضوع بعد از ترویج فرهنگ دینی توجه به معیشت مردم و کنترل تورم، خروج از رکود با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال با استفاده از فرصت های مادی و معنوی است و تنها راه برای برون رفت از مشکلات، ثبات قدم در اجرای فرامین الهی به عنوان مشخصه حکومت دینی و پرهیز از مدیریت سلیقه ای در دوره های مختلف ریاست جمهوری است که با تبعیت محض از ولی صالح الهی که امروز در وجود شریف امام خامنه ای متجلی است، ممکن خواهد بود.

*اظهار نظر رئیس جمهور محترم و ارتباط دادن چند باره استیضاح وزیر علوم با موضوع بورسیه ها، نشان از عدم پذیرش حق نظارت مجلس و تداعی کننده ایجاد فشار به مجلس در فضای عمومی جهت جلوگیری از انجام وظایف قانونی و انفعال مجلس است و این امر از حقوقدان بعید است؛ البته نمایندگان ملت این پیام را دریافته اند و برای انجام تکالیف خود اصرار بیشتری خواهند ورزید و از حق مردم عزیز دفاع خواهند کرد.

*خوب است رئیس جمهور محترم بجای پرداختن به مباحث مذکور به دغدغه های اساسی مردم توجه فرمایند که علی رغم اعتبار مصوب سال 92 و تاکید ایشان، همچنان دو روستای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر در سختی به سر می برند و کمترین قدمی که موجب امید واری آنان باشد برداشته نشده است.

*ای کاش آقای دکتر ظریف بجای سخن این چنین که «عدم نتیجه در مذاکرات می تواند به بازگشت تندرو ها به حکومت بیانجامد» که تداعی کننده همگامی با رقبای خارجی در برابر برادران داخلی است این گونه می گفت: «قدرت امروز نظام اسلامی در عرصه فعالیت های هسته ای که موجب مجبور شدن جهان غرب به حل مشکل خود در قالب مذاکره می باشد نتیجه ایستادگی و تلاش اصولگرایان بر مواضع به حق مردم یعنی داشتن قدرت هسته ای است».

*غیرمنطقی ترین کار دولت منع ارتقاء شهر چغادک به بخش، به بهانه غیرقابل توجیه لایحه جدید تقسیمات کشوری است که لاینحل ماندن مشکلات عدیده اش بویژه مشکل زیست محیطی ناشی از فقدان مدیریت است. ای کاش خانم دکتر ابتکار در کنار حمایت های جدی از حیوانات، از مردم مظلوم، متدین و فهیم این شهر حمایت می کرد و گزارشی از وضعیت تاسف بار محیط زندگی آنان تهیه، و به دولت ارائه می نمود.

*تسریع در حل معظلات محلات جنوبی شهر بوشهر با اصلاح طرح تفصیلی، صدور پروانه ساخت و ساز و ارائه خدمت آب و برق و تلفن با همکاری سازمان انرژی اتمی، شهرداری، راه و شهرسازی موجب تاکید و تقاضاست.

* سند مالکیت مردم شریف خارگ وسیله مناسب حمل و نقل برون شهری، تقویت شبکه برق و ارائه خدمت درمانی بهتر با همکاری علوم پزشکی و تامین اجتماعی خواست عمومی و به حق مردم است.

*بقاء نظام اسلامی با کارآمدی آموزش و پرورش رابطه مستقیم دارد؛ دولت به جای کم کردن انگیزه معلمان با برخوردهای سیاسی، به معیشت و کرامت معلمین بیاندیشد و بجای توسعه کمی و بی تناسب مراکز آموزش عالی با محیط کسب و کار، به کیفیت بخشی دانشگاه ها برای تقویت نیروی مورد نیاز امروز نظام، به لحاظ تعهد و تخصص فکر کند.

*استفاده از نیروهای متخصص و متعهد بومی در حوزه مدیریت نفت و گاز، همچنین تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی مورد تعهد وزارت نفت، تقاضای بحق مردم از وزیر محترم نفت است.

*ضمن تشکر از تلاش های وزیر محترم بهداشت و درمان، تسریع در تکمیل و تجهیز بیمارستان های دیلم و گناوه و ارتقاء کیفی سطح کیفی درمان استان مورد تقاضاست.

*وزیر محترم راه و شهرسازی، جاده گناوه- دیلم به جاده مرگ تبدیل شده است. اصلاح جاده ساحلی شیف- گناوه، تعریض جاده دویره به چاهکوتاه، احداث جاده آنتنی روستای کره بند، توجه جدی به تکمیل طرح های هادی روستاهای دو شهرستان گناوه و دیلم و رفع مشکلات جدی برخی از پروژه های مسکن مهر مورد تاکید و تذکر است.

*وزیر محترم نیرو، تکمیل پروژه فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم و تسریع در مطالعه طرح فاضلاب شهرهای چغادک و عالیشهر و ترمیم شبکه انتقال و توزیع آب روستایی شهرهای حوزه انتخابیه، خواست عمومی است.

*وزیر محترم ورزش و جوانان، تکمیل پروژه های ورزشی به ویژه استادیوم 15هزار نفری بوشهر، حمایت مالی از هیأت های ورزشی و برنامه ریزی برای حضور شاداب جوانان که ظاهراً فراموش شده اند، مورد تذکر است.

*توجه جدی استاندار محترم به حمایت از سرمایه گذاران عرصه کشاورزی و شیلات، صنایع تکمیلی نفت وگاز، و تکمیل پروژه های عمرانی با عنایت و تخصیص اعتبارات به جای حذف نیروهای متدین و توانمند، مورد تذکر به وزیر محترم کشور است.

*در پایان همگامی و جدیت قوای سه گانه در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی و تلاش در ترویج فرهنگ دینی را به عنوان یک تکلیف الهی توصیه می نمایم.

منبع:خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر