پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دادگستری استان بوشهر با تاکید بر حفاظت اطلاعات کارشناسی از سوی کارشناسان رسمی دادگستری گفت: کانون کارشنان رسمی دادگستری به پیشنهاد سازش در پرونده‌های قضایی اهتمام جدی داشته باشند.به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی صبح امروز در همایش روز کارشناسان دادگستری اظهار داشت: کارشناسان دارای یک شان، منزلت و جایگاه خاصی هستند که باید آن را استمرار ببخشیم و این شان و منزلت ارزشمندی کارشناسان را حفظ می‌کند.وی ادامه داد: اگر در کار کارشناس هدف احیاء حق است با خودشناسی و خدا شناسی همه مسائل حل شده و تعهد، بصیرت و احساس مسئولیت در کنار خداشناسی شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۳۴
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: رئیس دادگستری استان بوشهر با تاکید بر حفاظت اطلاعات کارشناسی از سوی کارشناسان رسمی دادگستری گفت: کانون کارشنان رسمی دادگستری به پیشنهاد سازش در پرونده‌های قضایی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی صبح امروز در همایش روز کارشناسان دادگستری اظهار داشت: کارشناسان دارای یک شان، منزلت و جایگاه خاصی هستند که باید آن را استمرار ببخشیم و این شان و منزلت ارزشمندی کارشناسان را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در کار کارشناس هدف احیاء حق است با خودشناسی و خدا شناسی همه مسائل حل شده و تعهد، بصیرت و احساس مسئولیت در کنار خداشناسی شکل می‌گیرد.

تلاش کارشناسان برای بازگرداندن امنیت کارشناسی به مردم

رئیس دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: تجربه علمی و تبحر کارشناس از جمله شاخص‌هایی است که به شان و منزلت کارشناس رسمی دادگستری کمک می‌کند.

بحرانی تصریح کرد: اشراف بر اطلاعات علمی و فردی کارشناس بر موضوع و مسائل که به وی داده می‌شود نیاز جامعه کنونی است و در چنین شرایطی است که امنیت کارشناسی بوجود می‌آید و کارشناسان باید اهتمام ویژه به بازگردان امنیت کارشناسی به مردم داشته باشند.

کارشناسان رسمی دادگستری خود را نسبت به کانون کارشناسان رسمی مسئول بدانند

وی با بیان اینکه پول و تعرفه در برابر جایگاه کانون رسمی کارشناسان دادگستری بسیار ناچیز است، گفت: هر کارشناس رسمی دادگستری باید خود را نسبت به کانون رسمی کارشناسان رسمی دادگستری مسئول بداند و عملکرد کارشناسان این حوزه باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس امنیت کارشناسی کنند.

رئیس دادگستری استان بوشهر ابراز داشت: پایه و اساس پیشرفت در هر حوزه اخلاق، رفتار و منش است و کارشناسان رسمی دادگستری نیزاز این قاعده مستثنی نیستند.

بحرانی خودشناسی و خدا شناسی را تنها راه امنیت کارشناسی دانست و یادآور شد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری پسوند دادگستری را دارد و از دادگستری محسوب می‌شوند از این رو ما نیز در برابر کارشناسان احساس مسئولیت می‌کنیم.

ضرورت قوی‌تر شدن حراست حفاظت اطلاعات کارشناسان رسمی دادگستری

وی با تاکید بر قوی شدن حراست حفاظت اطلاعات کارشناسان رسمی دادگستری افزود: کارشناسان با حفاظت از اطلاعات کارشناسی خود از مخدوش شدن کار خود توسط عده‌ای سود جو پرهیز کنند.

رئیس دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: اگر کارشناسان به دنبال بی‌طرفی هستند یکی از ارکان آن رازداری و عدم افشاء اظهارنظرهای کارشناسی آن است و خروج هر کارشناس از کانون رسمی کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به تجربه‌ای که دارند می‌تواند ضرر بسیار بزرگی را متوجه جامعه کند.

اهتمام کارشناسان رسمی به پیشنهاد سازش در پرونده‌های قضایی

بحرانی گفت: پیشگیری کارشناسان کمک وافری به دستگاه قضا می‌کند و کارشناسان در حضور قاضی می‌تواند پیشنهاد سازش نیز مطرح کنند و مشکلات مردم مراجعه کننده به دستگاه قضا را کاهش دهند.

وی بیان داشت: بخشی از پرونده‌ها اطاله دادرسی دارند و کارشناسان این حوزه باید بدانند که این اطاله دادرسی دستگاه قضا را هدف قرار می‌دهد.

تشکیل یک کمیته برای به حداقل رساندن تفاوت اظهار نظرهای کارشناسی از سوی کارشناسان

این مسئول عنوان کرد: در بعضی موارد اظهار نظر کارشناسان کانون کارشناس رسمی دادگستری تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند و به منظور کاهش این تفاوت بنا داریم یک کمیته داخلی متشکل از کارشناسان با تجربه و با سابقه در کانون کارشناسان رسمی دادگستری ایجاد کنیم تا این مشکل میزان تفاوت اظهارنظرهای کارشناسی را به حداقل برسانیم.

ایجاد نرم افزار برای توزیع عادلانه کار بین کارشناسان رسمی دادگستری

بحرانی بیان داشت: در کار کارشناسی که توسط کارشناسان رسمی صورت می‌گیرد چنانچه شاهد دو تا سه کار غیرکارشناسی از آنها سر بزند عنوان کارشناس رسمی از آنها سلب می‌شود.

رئیس دادگستری استان بوشهر متذکر شد: به منظور توزیع عادلانه کارهای دادگستری بین کارشناسان رسمی دادگستری ایجاد یک نرم افزار برای توزیع عادلانه کارها بین کارشناسان را پیش‌بینی کرده‌ایم و آن را عملی خواهیم کرد تا میزان بهره‌مندی یکسان کارشناسان فراهم شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر