پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: تسهیلات کشت گندم درهرهکتار هشت میلیون ریال سال گذشته امسال به 12میلیون ریال افزایش یافته است.به گزارش فکرشهر، محمدحسن رزاق منش روز یکشبنه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان بخش ارم دشتستان افزود: کشاورزانی که درسال گذشته تسهیلاتی گرفته ومعوق شده باشد، با مراجعه به بانک تعیین تکلیف کنند تا مابه التفاوت آن مبلغ دوباره از سوی بانک به آنها پرداخت می شود.
کد خبر: ۶۹۰۴
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳

فکرشهر: مدیرعامل بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: تسهیلات کشت گندم درهرهکتار هشت میلیون ریال سال گذشته امسال به 12میلیون ریال افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر، محمدحسن رزاق منش روز یکشبنه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان بخش ارم دشتستان افزود: کشاورزانی که درسال گذشته تسهیلاتی گرفته ومعوق شده باشد، با مراجعه به بانک تعیین تکلیف کنند تا مابه التفاوت آن مبلغ دوباره از سوی بانک به آنها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی این بخش درکشور است و ماموریت جمع آوری منابع و تزریق به بخش کشاورزی را برعهده دارد و نیاز است کشاورزان در زمینه سپرده گذاری نزد این بانک همکاری کنند.

رزاق منش ادامه داد: کشاورزانی که بدهی معوقه بانکی داشته باشند، هیچگونه تسهیلات جدیدی دریافت نمی کنند و پرداخت تسهیلات جدید منوط به تعیین تکلیف وام های معوق است.

وی درباره ضمانت تسهیلات گفت: بهره بردارانی که سند ندارند اگر کشاورز هستند و جهاد کشاورزی مستقر در بخش فرم اسشتهاد محلی کشاورز بودن آنها را به عنوان مالک زمین تایید کند از لحاظ بانک هیچ مشکلی ندارد و تایید می شود.

رزاق منش با بیان اینکه بانک گشاورزی آمادگی بیمه کردن محصول گوجه فرنگی کشاورزان در بخش ارم را دارد یادآورشد: در سال گذشته 200 میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی در منطقه ارم دشتستان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این نشست گفت: امسال با همکاری دولت تدبیر و امید، حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک کشاورزی به صورت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

نوذر منفرد افزود: استان بوشهر بویژه شهرستان دشتستان دارای قابلیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

وی اضافه کرد: حمایت از تولیدکنندگان بخش های مختلف کشاورزی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تلاش بیشتر به اهداف مورد نظر برسیم.

منفرد در مورد اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان بوشهر بیان کرد: موافقت وزارت جهاد کشاورزی به این استان ابلاغ شده و هیج مشکل و محدودیتی در اجرای طرح وجود ندارد و کشاورزان می توانند تشکیل پرونده دهند جهاد کشاورزی نیز یارانه مورد نظر طرح را پرداخت خواهد کرد.

وی اجرای آبیاری تحت فشار را از برنامه های مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: امسال دولت 85 درصد از هزینه های اجرای طرح آبیاری تحت فشار را پرداخت می کند و کشاورزان تنها 15 درصد را تامین می کنند.

منفرد اظهار کرد: 10هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بخش ارم است که از این میزان شش هزار و 500 هکتار آبی و دو هزارهکتار باغی است که بر اجرای یکهزارو 200 هکتار آبیاری تحت فشار دراین بخش تاکید شده است. 

وی گفت: تسطیح اراضی در بخش ارم 800 هکتار انجام شده است و لازم است اعتبار خاصی برای این موضوع دیده شود تا بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: تعاونی روستایی استان این آمادگی را دارد که کشاورزان را برای ساماندهی تشکل های تعاونی روستایی حمایت کند.

منفرد افزود: امهال وام های کشاورزی بویژه در شهرستان دشتستان که بر اثر زلزله آذر سال گذشته دچار خسارت شدند نیز از دیگر اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی استان بوشهر است که امیدواریم باعث رضایتمندی کشاورزان شود.

وی اظهارکرد: برای برقی کردن چاه های کشاورزی منتظر تخصیص اعتبار از طریق وزارت نفت هستیم که امیدورایم اجرایی شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر