پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۶۴۸
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از زمان شروع بحران کرونا تا کنون ۹۸۲ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد برای متخلفان تشکیل شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی بیان کرد: از ابتدای اسفند ماه ۹۸ همزمان با شروع بحران کرونا تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹، ۲۰ هزار و ۱۱۱ فقره بازرسی از واحد‌های صنفی استان صورت گرفته که از این تعداد ۹۸۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال برای انجام مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۵۶۷ گشت مشترک بازرسی چگونگی از عرضه کالا و خدمات در بازار از سوی این سازمان با حضور دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته که منجر به تشکیل ۵۹۸ فقره پرونده تخلف به ارزش دو میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: از زمان شروع بحران کرونا تا کنون ۹۱ فقره پرونده مربوط به تخلفات در حوزه کالا‌های بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده به ارزش بیش‌از ۲۷۰ میلیون و ۲۳۱ هزار ریال و تعداد ۲۶۵ فقره پرونده مربوط به رعایت نکردن موارد بهداشتی در واحد‌های صنفی تشکیل شده است.

وی با اشاره به میزان کشفیات اقلام احتکار شده مذکور گفت: در این مدت تعداد ۱۴ هزار و ۳۵۰ عدد ماسک و ۱۴ هزار عدد دستکش لاتکس کشف و ۲۶۸ واحد صنفی که اجازه فعالیت نداشته‌اند پلمب شده و تعداد ۸۵۲ مورد اخطاربه پلمب نیز برای رعایت موازین بهداشتی صادر شده است.

حسینی به ماموریت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در حوزه نظارت بر تولید و توزیع کالا‌ها نیز اشاره و بیان کرد: از زمان شروع بحران بیماری کرونا تا کنون آمار قابل توجهی انواع کالا‌ها و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده مبارزه با کرونا شامل بیش از چهار میلیون و ۸۸ هزار انواع ماسک، حدود چهار میلیون و ۶۶۰ هزار جفت دستکش، ۱۰ هزار و ۶۲۷ لیتر محلول ضدعفونی کننده، چهار هزار و ۸۷۶ لیتر ژل ضدعفونی کننده، ۶۴ هزار لیتر الکل هفتاد درصد و ۲۷۰ عدد گان پزشکی توسط واحد‌های تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان، کارگاه‌های تولیدی صنفی و گروه‌های جهادی و مردمی تولید و توزیع شده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور تعداد  هزار و ۶۰ مورد شکایت مردمی در حوزه کالا و خدمات دریافت و بررسی کارشناسی شده که از این تعداد ۳۶۰ مورد متخلف، ۶۶۰ مورد غیر متخلف و ۳۷ مورد منجر به رضایت شاکی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر