جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با عرض تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان امام حسین (ع) ، گفت: اصالت برپایی مراسم امام حسین(ع) باید نماد شکوه آن قیام بزرگ که بازرترین آن امربه معروف و اقامه نماز بود، باشد.فرماندار دشتستان افزود: برپایی باشکوه ترمراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) کسی که که قیام و نهضت او در تاریخ بشر نمونه ای بی بدیل از رشادت، شهامت وایثارگری برای احیای دین و ارزشهای الهی است.
کد خبر: ۷۰۸۰
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با عرض تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان امام حسین (ع) ، گفت: اصالت برپایی مراسم امام حسین(ع) باید نماد شکوه آن قیام بزرگ که بازرترین آن امربه معروف و اقامه نماز بود، باشد.

فرماندار دشتستان افزود: برپایی باشکوه ترمراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) کسی که که قیام و نهضت او در تاریخ بشر نمونه ای بی بدیل از رشادت، شهامت وایثارگری برای احیای دین و ارزشهای الهی است.

وی بیان کرد: نهضت حسینی آموزه های ارزشمندی برای حیات جامعه دارد و چراغ راه زندگی بشری است.

دکتر زارع اظهارکرد: بسیاری از آزاد اندیشان معتقدند که نهضت امام حسین (ع) می تواند الهام بخش هر نهضتی در جهان باشد.

حجت الاسلام حسن مصلح نیز گفت : بزرگترین تجمع و آیین ها در دنیا برای عزاداری امام حسین(ع) است و این مایه عزت و افتخار شیعه است.

امام جمعه براجان افزود: تاسوعا و عاشورا ظرفیت عظیمی برای اسلام و ترویج فرهنگ دینی است که باید بدورازآسیب ها و با برنامه هایی مدون از آن بهره گرفت

وی اضافه کرد: فرصت تاسوعا و عاشورای حسینی با افراط و تفریط نباید به تهدید تبدیل شود.

مصلح اظهارکرد: امروز برای مصون نگه داشتن نظام از آسیب ها به ترویج فرهنگ عاشورایی نیاز داریم.

حجت الاسلام موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان نیز در این نشست با تاکید بر برپایی مراسمات عزاداری سنتی توسط هیئت های مذهبی شهرستان ،گفت:درسها وعبرتهای حادثه عاشورا  تمام نشدنی است وماه محرم زمینه ساز آگاهی و بیداری هرچه بیشتر مسلمانان و درک بهتر فلسفه وجودی قیام امام حسین (ع) است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر