سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اداره منابع آب گناوه گفت: یک فرد سودجو که با تخریب بندخاکی درحریم مسیر رودخانه فصلی دره گپ این شهر قصد جابجایی و تملک آن نقطه را داشت، شناسایی شد.به گزارش فکرشهر، نعمت اله نجاتی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پس از اطلاع از این اقدام به نقطه مورد نظر سرکشی و مشاهده شد بند خاکی که در نقطه ای خطرناک و در بستر سیلابی حریم دره گپ واقع شده، تخریب و جابجا شده است.وی بیان کرد: این فرد با این اقدام قصد داشته یکهزار و 370 مترمربع به زمینی که در جوار این بند داشته به صورت غیرقانونی اضافه کند.
کد خبر: ۷۱۹۴
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: رییس اداره منابع آب گناوه گفت: یک فرد سودجو که با تخریب بندخاکی درحریم مسیر رودخانه فصلی دره گپ این شهر قصد جابجایی و تملک آن نقطه را داشت، شناسایی شد.

به گزارش فکرشهر، نعمت اله نجاتی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پس از اطلاع از این اقدام به نقطه مورد نظر سرکشی و مشاهده شد بند خاکی که در نقطه ای خطرناک و در بستر سیلابی حریم دره گپ واقع شده، تخریب و جابجا شده است.

وی بیان کرد: این فرد با این اقدام قصد داشته یکهزار و 370 مترمربع به زمینی که در جوار این بند داشته به صورت غیرقانونی اضافه کند.

رییس اداره منابع آب گناوه گفت: این بند علاوه بر اینکه عام المنفعه و متعلق به دولت بوده در بستر سیلابی قرار گرفته و هزینه احداث آن از بیت المال انجام شده باید به حالت اول خود برگردد.

وی یادآورشد: تصرف زمین بدون محرزشدن سند آن از طریق استعلام های قانونی ممنوع و درصورت رعایت نکردن تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این اداره شکوائیه ای علیه این فرد تنظیم که در مراجع قضایی درحال پیگیری است.

نجاتی افزود: بند خاکی تخریب شده باید ازسوی فرد متصرف شده براساس اصول فنی به حالت قبلی برگردد.

رییس اداره منابع آب گناوه افزود: تعیین حریم و بستر رودخانه برعهده این اداره است و دخل و تصرف کردن غیر قانونی درآن مجازات دارد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر گناوه با تایید تخریب این بند خاکی گفت: اقدام فرد تخریب کننده سدخاکی غیرقانونی بوده است.

زهرا عرب زاده افزود: فرد یادشده که بندخاکی را تخریب کرده، دارای سند بوده اما بنا به موقعیت موجود حق تملک آن را تا زمان انحراف دره گپ بدون مجوز مراجع قانونی نداشته است.

دره گپ که از کنار بندرگناوه عبور می کند یکی از سیل خیزترین رودخانه های استان بوشهر است. 

رودخانه فصلی دره گپ به طول 65 کیلومتر، ارتفاع سرچشمه 700 متر، ارتفاع ریزشگاه صفر و شیب متوسط یک درصد بوده و حوزه آبریز این رود خلیج فارس است که از جوار گناوه عبور می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر