چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ از سوی فرمانداری دشتستان؛
به گزارش فکرشهر، انتخاب روسای 9 کمیسیون شورای شهر برازجان که 22 مهرماه و بعد از انتخابات هیات رییسه انجام شده بود، از سوی فرمانداری دشتستان باطل اعلام شد تا...
کد خبر: ۷۲۰۰
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

فکرشهر:  انتخابات  روسای کمیسیون های شورای شهر برازجان از سوی فرمانداری باطل اعلام شد.

به گزارش فکرشهر، انتخاب روسای 9 کمیسیون شورای شهر برازجان که 22 مهرماه و بعد از انتخابات هیات رییسه، همان روز، انجام شده بود، از سوی فرمانداری دشتستان باطل اعلام شد تا شورا مجددا برای انتخاب کمیسیون ها جلسه تشکیل دهد.

طبق اطلاعات رسیده به فکرشهر، این انتخابات مورد اعتراض و شکایت یکی از اعضا قرار گرفته بود که بر همین اساس و با توجه به مواد قانونی، فرمانداری رای به ابطال انتخابات گذشته داده است.

بر اساس این گزارش، روز شنبه، 17 آبان ماه شورا بدین منظور تشکیل جلسه داد که تنها موفق شد رییس کمیسیون 100 را تعیین کند که این هم با اعتراض یکی از اعضا همراه شد و انتخاب روسای سایر کمیسیون ها نیز به روزهای آتی موکول شد.

رییس شورای شهر برازجان در این باره اظهار داشت: اشکالی که به انتخابات وارد شده، اشکالی قانونیست و من همان روز در جلسه آن را تذکر دادم ولی گفتند حالا که هیات رییسه انتخاب شده، خوب است کمیسیون ها نیز انتخاب شوند.

سیده خدیجه حسینی در گفت و گو با فکرشهر، ادامه داد: طبق قانون باید اعضای کمیسیون ها تعیین شده و بعد آن ها بین خودشان رییس را انتخاب کنند ولی آن چه مورد اعتراض چند نفر از آقایان قرار گرفته، نبودن دستور کار انتخاب روسای کمیسیون ها در دعوت نامه ی ارسالی 22 مهرماه بوده است.

وی افزود: چند نفر به آن انتخابات اعتراض کرده اند و کار یک نفر نبوده و از آن جایی که اعتراضشان قانونی بوده، آن انتخابات باطل شده است.

حسینی پیرامون نشست روز شنبه ی شورا نیز گفت: زمان هر نشست 3 ساعت می باشد که برای رسیدگی به نامه های مردمی صرف شد و با وجود پایان یافتن وقت و در حالی که ساعت حدود 12:30 دقیقه بود، نیم ساعتی را برای انتخاب رییس کمیسیون 100 شورا گذاشتیم و انتخاب دیگر کمیسیون ها به جلسات بعدی موکول شد.

وی اعتراض یکی از اعضای شورا به این انتخاب را نیز تایید کرد ولی پایان یافتن جلسه را تنها به پایان یافتن وقت مربوط دانست و توضیح داد: این پنجمین جلسه ای بود که برای انتخاب رییس کمیسیون 100 انتخابات برگزار می شد که در جلسات قبل، رای دو کاندیدا با هم مساوی می شد.

رییس شورای شهر برازجان ادامه داد: دو کاندید ریاست این کمیسیون، آقایان ترک زاده و اسماعیلی بودند که هر بار 4 رای می آوردند، من می توانستم قانونی عمل کرده و با توجه به این که آقای ترک زاده جانباز و رزمنده می باشد، ایشان را به عنوان رییس انتخاب کنم ولی برای جلوگیری از مشکل، هر بار انتخابات تکرار شد تا امروز، شنبه که آقای ترک زاده با 5 رای انتخاب شد و همین مساله مورد اعتراض آقای اسماعیلی قرار گرفت.

وی افزود: من قبلا هم به آقای اسماعیلی مراحل قانونی را گفته بودم و این را هم پیشنهاد داده بودم که خوب است اگر شما به نفع آقای ترک زاده کنار بروید که ایشان قبول نکردند و امروز هم جلسه را با اعتراض ترک کردند.

حسینی اضافه کرد: همانطور که گفتم طبق قانون وقتی رای دو کاندیدا برابر می شود، اولویت با فردی است که جانباز و رزمنده یا ایثارگر و یا از خانواده های انان می باشد و اکر در این شرایط هم مساوی بودند، مدرک تحصیلی اشان ملاک قرار می گیرد ولی ما برای رعایت حرمت ها و احترام به همه ی اعضا از این بند قانونی تا کنون استفاده نکرده ایم.

رییس شورای شهر برازجان تاکید کرد: البته انتخابات کمیسیون ها بخاطر اتمام وقت ناتمام ماند و ربطی به اعتراض آقای اسماعیلی نداشت، ضمن این که نامه ی فرمانداری مبنی بر ابطال انتخابات قبلی تازه به دستمان رسیده است.

وی اضافه کرد: البته قصد داریم برای این کمیسیون ها،  3 یا 5 عضو را تعیین کنیم تا بین خودشان رییس انتخاب کنند.

به گزارش فکرشهر، در نشست روز شنبه ی شورای شهر برازجان، قیصر ترک زاده به عنوان رییس کمیسیون 100 این نهاد انتخاب شد و انتخابات 9 کمیسیون دیگر نیز به جلسات آینده موکول شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر