جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۲۲۹
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پایش پرندگان آبزی زادآور و عملیات پاکسازی در تنگستان اجرا شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، خسرو درویشی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی برای حضور و زادآوری پرندگان تابستان گذر است.

وی با بیان اینکه تنگستان محل مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی است خاطرنشان کرد: پرندگان آبزی و کنار آبزی در نقاط ساحلی و جزر و مدی با توجه به شرایط زیستگاهی خود در فصول مختلف تابستان یا زمستان در منطقه حضور دارند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: در هفته جاری عملیات پایش پرندگان و گشت زنی در جزیره هاله و در محدوده شهرستان تنگستان انجام گرفت.

وی ادامه داد: این پرندگان از جمله مهمترین این پرندگان پرندگان جوجه آور تابستان گذران هستند که در معدود مناطق جزیره مانند در حوزه این شهرستان نیز زادآوری دارند.

درویشی تصریح کرد: از جمله آنها پرستوهای دریایی گونه سفید هستند که در جزیره هاله در آب‌های بخش ساحلی دلوار زادآوری دارند و بزرگترین کلونی آن در استان است.

وی ادامه داد: همچنین اگرت های ساحلی نیز در این جزیره زاد آوری دارند که با همت پرسنل این اداره کل در سنوات أخیر با انجام لانه سازی کمک زیادی در موفقیت زادآوری آنها شده است.

وی با اشاره به مشکلات انجام بهینه جوجه آور پرندگان در این جزیره بواسطه شرایط و موقعیت جغرافیایی که مهمترین آن جزر و مدهای شدید است، استمرار همکاری متقابل دوستداران محیط زیست با اداره کل محیط زیست و اداره محیط زیست شهرستان تنگستان را بمنظور حفاظت از تنوع زیستی بالای این شهرستان از جمله در نواحی ساحلی و دریایی ضروری دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر