سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گندم در سطح 115هزار هکتار از اراضی این استان آغاز شد.به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: امسال در سطح 20هزار هکتار گندم آبی و 95هزار هکتار گندم دیم در استان بوشهر کشت می شود.وی اضافه کرد: میزان تولید گندم آبی و دیم درسال زراعی جاری در استان بوشهر 66هزار تن پیش بینی شده است.عمرانی اظهارکرد: پارسال 123هزارهکتار گندم در استان بوشهر کشت و بیش از 110هزار تن نیز برداشت شد.
کد خبر: ۷۲۸۶
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گندم در سطح 115هزار هکتار از اراضی این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: امسال در سطح 20هزار هکتار گندم آبی و 95هزار هکتار گندم دیم در استان بوشهر کشت می شود.

وی اضافه کرد: میزان تولید گندم آبی و دیم درسال زراعی جاری در استان بوشهر 66هزار تن پیش بینی شده است.

عمرانی اظهارکرد: پارسال 123هزارهکتار گندم در استان بوشهر کشت و بیش از 110هزار تن نیز برداشت شد.

وی میزان بذر گندم توزیع شده میان کشاورزان استان بوشهر را 10هزار 666تن از رقم های چمران، یاواروس، وریناک، کوهدشت، دهدشت و کریم عنوان کرد.

عمرانی گفت: هیچ گونه نگرانی در زمینه بذرگندم در استان بوشهر وجود ندارد و با توجه به آغاز کشت و تولید بذر به وسیله شرکتهای تولید کننده، ضروری است کشاورزان تاریخ کاشت را رعایت کنند. 

وی یادآور شد: اجرای پروژه مدیریت مزرعه در استان بوشهر نیز در سطح هشت هزار هکتار اراضی گندم آبی و چهار هزار و 200 هکتار دیم با نظارت 27 کارشناس درسال جاری اجرا می شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود امسال در بیش از 30هزار هکتار از اراضی استان کشت مکانیزه با استفاده از دستگاه های کارنده انجام شود.

وی فعالیت های انجام شده برای حمایت از کشاورزان استان را تامین کود مورد نیاز، تهیه و تدارک بذور گواهی شده، تسهیلات بانکی سلف، تسهیلات خرید ادوات کشاورزی و تنظیم و کالیبراسیون ادوات کاشت برای کشت گندم عنوان کرد.

عمرانی گفت: کم شدن آب رودخانه های فصلی، کاهش کیفیت آب، شورشدن اراضی و شیوع آفت ها و بیماریها از جمله تاثیرات خشکسالی سالهای گذشته است.

وی یادآورشد: پیش بینی ها حاکی از میزان بارندگی مناسب و مطلوب در سال زراعی جاری در استان بوشهر است. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر