چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: وضعیت کنونی خور (آبراه دریایی) بندرگناوه برای فعالیت شناورها و خدمت رسانی نامناسب است و باید با همکاری دیگر مسوولان ذی ربط ساماندهی شود.به گزارش فکرشهر، محمد راستاد روز سه شنبه در نشست با فرماندار گناوه افزود: باید شرایطی فراهم شود که هم شناورها بتوانند براحتی کالاهای خود را در خور این بندر تخلیه کنند و در صورت وقوع شرایط اضطراری، امکان تخلیه اضطراری، امدادرسانی و فعالیت شناورهای ناجی و اطفای حریق وجود داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۹۵
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: وضعیت کنونی خور (آبراه دریایی) بندرگناوه برای فعالیت شناورها و خدمت رسانی نامناسب است و باید با همکاری دیگر مسوولان ذی ربط ساماندهی شود.

به گزارش فکرشهر، محمد راستاد روز سه شنبه در نشست با فرماندار گناوه افزود: باید شرایطی فراهم شود که هم شناورها بتوانند براحتی کالاهای خود را در خور این بندر تخلیه کنند و در صورت وقوع شرایط اضطراری، امکان تخلیه اضطراری، امدادرسانی و فعالیت شناورهای ناجی و اطفای حریق وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: براساس آمار اعلام شده ظرفیت طراحی شده خور گناوه برای300 فروند شناور پیش بینی شده در حالی که هم اینک بیش از دوبرابرازاین میزان، شناور در این خور تجمع و ترافیک ایجاد کرده اند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهراضافه کرد: روند فعالیت کانتیری که مقیاس و معیار سنجش رشد فعالیت در بنادر محسوب می شود در بندر گناوه نسبت به پارسال مثبت است.

وی بیان کرد: شکل گیری ناوگان کشتیرانی بومی کانتیری یکی از نقاط قوت بندرگناوه است که حتی در بنادر بزرگ کم دیده می شود که با احداث پایانه کانتیری اختصاصی، این مجموعه تثبیت و پایدار خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برای توسعه بندرگناوه درقالب سرمایه گذاری اولویت اول احداث اسکله های جدید است.

وی با بیان اینکه برای احداث بندر جدید نیاز به سرمایه گذاری کلان است، گفت: منابع مالی موجود دولت و سازمان بنادرودریانوردی در برهه کنونی کفاف سرمایه گذاری با این حجم را ندارد اما در قالب جذب سرمایه گذار و اعطای تسهیلات به آنان این سازمان آمادگی کامل دارد.

فرماندار گناوه با بیان اینکه این بندر از بنادرفعال و پررونق تجاری استان بوشهر و به عنوان پسکرانه و پشتوانه جزیره خارک محسوب می شود، گفت: این بندر درحال تغییر وضعیت از فضای سنتی به سمت وسوی تجارت نوین است که باید متولیان امرنگاه ویژه ای به این بندر داشته باشند.

عبدالنبی یوسفی افزود: در بندری که چهارهزار و200 فروشگاه وابسته به دریا وجود دارد و 67 درصد اشتغال مردم به نوعی با بندر مرتبط هستند باید با همکاری و همفکری یکدیگر برای رهایی از وضعیت کنونی اقدام اساسی صورت گیرد.

وی گفت: لایروبی خور، توسعه و احداث یک اسکله و ساخت یک بندر جدید از توقعات و خواسته های بحق مردم و تجار این منطقه است.

یوسفی با اشاره به اینکه برای توسعه بندر گناوه بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، گفت: اگر قراراست است، بخش خصوصی را توسعه و تقویت کنیم باید موانع و مسایل و مشکلات را برداریم.

فرماندار گناوه با اشاره به وقوع آتش سوزی اخیر سه فروند شناور باری در این بندر افزود: با وجود تلاش های دستگاه های امدادرسان اطفای حریق انجام شد، اما خسارت زیادی برای مالکان آن برجای گذاشت و باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از دامنه چنین حوادثی اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از خسارت وقوع چنین حوادثی نیاز به طراحی احداث یک لنگرگاه مناسب برای شناورها و استقرار یک فروند کشتی ناجی اطفای حریق ضروری است.

یوسفی طولانی بودن نوبت شناورها برای تخلیه کالاها را از دیگر مشکلات بندرگناوه عنوان کرد و گفت: بسیاری از تجار بدلیل طولانی بودن نوبت تخلیه و نامناسب بودن زیرساخت های لازم بناچار کالاهای خود را در دیگر بنادر تخلیه می کنند که باید برای برطرف کردن این مشکلات زیرساخت های بندری را در کوتاه و بلندمدت فراهم کرد.

به نوشته ی ایرنا، فرماندار گناوه توجه به مسایل بندری ریگ را نیز حایز اهمیت دانست و گفت: مشخص شدن متولی اسکله و احداث و تکمیل بازوی موج شکن و لایروبی خور از مهم ترین مشکلات این بندراست که امیدواریم اداره بندر ودریانوردی دراین زمینه ورود تا اقدامات مهمی انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر